انفجار تانکر حمل سوخت در لبنان دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت

تانکر سوخت را ارتش لبنان توقیف کرده بود و انفجار درپی درگیری مردمی که برای بردن بنزین در اطراف آن جمع شده بودند، رخ داد

صلیب سرخ لبنان از انتقال جسد ۲۰ کشته و زخمی‌های انفجار تانکر سوخت به بیمارستان‌های اطراف در منطقه خبر داد- Walid Saleh/ REUTERS

انفجار یک تانکر حمل سوخت در منطقه عکار در شمال لبنان، دست‌کم ۲۰ کشته و ۷۹ مجروح برجای گذاشت.

صلیب سرخ لبنان بامداد یکشنبه، ۲۴ مردادماه، در حساب توییتر خود از انتقال جسد ۲۰ کشته و زخمی‌های انفجار تانکر حمل سوخت در عکار به بیمارستان‌های اطراف منطقه خبر داد.

در گزارش اولیه صلیب سرخ تعداد مجروحان این انفجار دست‌کم ۷ نفر اعلام شده بود که در ساعت‌های بعد تاکنون به ۷۹ نفر رسیده است.   

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این تانکر سوخت را ارتش لبنان توقیف کرده بود و انفجار شبانه آن درپی درگیری مردمی که برای بردن بنزین در اطراف تانکر جمع شده بودند، رخ داده است. این خبرگزاری اعلام کرده است که نیروهای ارتش قبل از رخ دادن درگیری میان مردم، منطقه را ترک کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درپی تشدید بحران اقتصادی، کمبود شدید سوخت و صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌های لبنان، ارتش این کشور از اعزام سربازان خود برای نظارت بر پمپ‌بنزین‌‌ها و مقابله با احتکار بنزین خبر داده بود. ارتش لبنان روز شنبه اعلام کرد هزاران لیتر بنزین و گازوئیل را که توزیع‌کنندگان در پمپ‌های بنزین سراسر کشور احتکار کرده بودند، مصادره کرده است. اعلام شده بود که بنزین‌های مصادره‌شده به رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی نوشته است در هنگام انفجار حدود ۲۰۰ نفر در اطراف تانکر حمل سوخت بوده‌اند.

ویدیوهای منتشرشده از این حادثه در رسانه‌های اجتماعی، از آتش‌سوزی گسترده پس از انفجار خبر می‌دهند و بنابر گزارش‌ها بسیاری از مجروحان دچار سوختگی بسیار شدید شده‌اند. 

انفجار عکار کمتر از دو هفته پس از نخستین سالگرد انفجار بیروت در تابستان گذشته که بیش از ۲۰۰ کشته برجای گذاشت، رخ داده است. سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان، با مشابه دانستن این دو انفجار، در توییتی نوشت: «کشتار عکار تفاوتی با کشتار بندر ندارد.» 

بیشتر از جهان