بازی دوستانه بارسا و یووه، زیر سایه جدایی مسی از بارسلونا

پیش از شروع بازی حال و هوای استادیوم محل برگزاری مسابقه متفاوت و اندوهگین بود

Pau BARRENA / AFP

دو تیم فوتبال یوونتوس و بارسلونا در جریان یک بازی دوستانه که به جام «خوان کمپر» نیز معروف است، به مصاف یکدیگر رفتند و بارسلونا در شبی تلخ، در حالی که دیگر لیونل مسی را در ترکیب خود نداشت، موفق شد با سه گل از سد یووه بگذرد.

این مسابقه در شرایط متفاوتی برگزار شد. چند ساعت پیش از برگزاری این مسابقه، لیونل مسی با حضور در باشگاه و ایراد سخنرانی در جمع بازیکنان تیم، خانواده، روسای باشگاه و همچنین خبرنگاران در حالی که اشک می‌ریخت، از تیم فوتبال بارسلونا خداحافظی کرد. او در این سخنرانی بارها اعلام کرد که برای این کار آماده نیست و دوست ندارد بارسا را ترک کند اما شرایط و قوانین لالیگا به او اجازه نمی‌دهد قرارداد خود با تیم محبوبش را ثبت کند و او مجبور است تیم و خانه‌ای که ۲۱ سال آنجا زندگی کرده است، ترک کند.

به این ترتیب پیش از شروع بازی حال و هوای استادیوم محل برگزاری مسابقه متفاوت و اندوهگین بود و عده کمی از تماشاگران اجازه یافتند برای دیدن بازی در استادیوم حضور یابند. پیش از شروع مسابقه، رونالد کومان در حضور تماشاگران از زحمات مسی و تمامی عناوینی که در این سال‌ها برای بارسا به دست آورده بود تقدیر کرد و گفت: «با وجود خداحافظی مسی، ما برای این فصل بسیار هیجان‌زده‌ایم. مطمئنیم که در این فصل لذت و شادی‌های زیادی به شما خواهیم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با رفتن مسی از بارسلونا کاپیتانی هم به سرخیو بوسکتس رسید. بوسکتس پیش از بازی و پس از دریافت این عنوان از رفتن مسی ابراز ناراحتی کرد و گفت: «کاپیتان بودن مایه افتخار است. من الگوهای خوبی مانند کارلوس پویول، ژاوی و لئو داشتم. لئو از تو متشکرم که بارسا را ​​به بالاترین سطح رساندی و برای تمام زحماتی که برای باشگاه کشیدی تا ابد ممنون تو خواهیم بود.»

با این حال، بازیکنان بارسا آنقدر غمگین بودند که حتی پیروزی سه بر هیچ برابر یوونتوس در بازی دوستانه هم نتوانست کاتالان‌ها را سرحال بیاورد. بازی که شاید می‌توانست تقابل دوباره مسی و رونالدو باشد. در این مسابقه، بارسا خیلی زود به یاری ممفیس دپای، خرید جدیدش، به گل رسید اما این گل نتوانست تماشاگران را خوشحال کند. آن‌ها در این مسابقه حاضر شده بودند تا فقط نام مسی را فریاد بزنند و بگویند که چقدر از رفتن او دلشکسته شده‌اند.

در دقیقه ۱۰ بازی فریادهای مسی مسی شروع شد چرا که او سال‌ها با پیراهن شماره ۱۰ برای این تیم افتخارآفرینی کرده بود. این فریادها تا انتهای بازی ادامه داشت. برایت ویت و ریکی پوچ توانستند در نیمه دوم مسابقه دو بار دیگر دروازه یووه را باز کنند. پیکه، مدافع باتجربه تیم بارسلونا، که تحت تاثیر این اتفاق‌ها قرار گرفته بود، پس از پایان بازی اذعان داشت: «صادقانه بگویم ما با از دست دادن مسی برای فصل آینده امید چندانی نداریم، تیم ما به دلیل رفتن مسی درهم شکسته است و ما جادوی خط حمله را دیگر نخواهیم داشت. یا بهتر است بگویم ما بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را از دست دادیم. من کل ماجرا را نمی‌دانم، دو طرف گفته‌اند که مسئله سر اعداد و ارقام بوده است و امیدوارم که همین گونه باشد فقط این را می‌دانم که مدیریت سال‌های گذشته هیچ کمکی به این موضوع نکرده است. اما ما باید روبه‌جلو حرکت کنیم چرا که این موضوع تمام شده و برگشت‌ناپذیر است و هواداران از ما انتظارات زیادی دارند.»

بیشتر از فوتبال