شاهدخت شارلوت در برنامه «شمردن پروانه‌ها» شرکت کرد

نزدیک به صد هزار نفر در این رویداد شرکت کرده و بیش از یک میلیون پروانه در بریتانیا رصد شدند

این تصویر در نزدیکی خانه شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در کمبریج گرفته‌شده است-twitter-/KensingtonRoyal

دوک و دوشس کمبریج عکسی از شرکت شاهدخت شارلوت در ابتکار «شمارش پروانه‌ها» که در حال حاضر در انگلستان در حال انجام است به اشتراک گذاشتند.

در عکس، شاهدخت شارلوت، شش‌ساله، یک پروانه دریاسالار قرمز در دستانش دارد. این تصویر در نزدیکی خانه شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در کمبریج گرفته‌شده است، جایی که کشاورزان آن مانند باقی مزارع و مراتع در بریتانیا نگران از بین رفتن تدریجی حشرات هستند.

ابتکار «سرشماری بزرگ پروانه‌ها» که توسط خیریه حفاظت از پروانه‌ها در بریتانیا به راه افتاد، یک حرکت جمعی در سراسر بریتانیا است که با هدف شمارش میزان پروانه‌هایی که مردم می‌بینند آغاز شد. تعداد حشرات در چند دهه گذشته در سراسر کره زمین کاهش قابل‌توجهی داشته است. وجود این جانداران کوچک ارتباط مستقیمی با سلامت محیط‌زیست دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده شارلوت یکی از هزاران کودکی است که در این ابتکار عمومی شرکت کرد. در این برنامه از شرکت‌کنندگان خواسته‌شده تا برای ۱۵ دقیقه به این حشرات نگاه کرده و نتایج دیده‌های خود را از جمله نوع پروانه یا شب‌پره‌ای که دیده‌اند و محل آن را در یک برنامک وارد کنند.

تا امروز هشتم جولای که روز آخر این چالش است نزدیک به صد هزار نفر در آن شرکت کرده و بیش از یک‌میلیون پروانه رصد شده‌اند. شمارش پروانه که از سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، یک نظرسنجی علمی در سراسر بریتانیا است و با هدف کمک به ارزیابی سلامت محیط‌زیست انجام می‌شود، به‌سرعت به بزرگ‌ترین نظرسنجی در مورد پروانه‌ها در جهان تبدیل شد. بیش از ۱۱۱ شهروند در بریتانیا در سال گذشته در این چالش شرکت کردند.

بیشتر از زندگی