دبیرکل حزب الله عراق: برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب می‌شود

پیش از این حسن نصرالله از ارسال دارو و سوخت به حزب‌الله لبنان از سوی ایران سخن گفته بود

جمهوری اسلامی مدتهاست که هزینه های گزافی را بابت حمایت از شبه نظامیان مورد حمایت خود می پردازد - عکس از اعتماد آنلاین

در حالی که این روزها مردم ایران در فشار و فقر گسترده به سر می‌برند، دبیرکل حزب الله عراق با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی علی‌رغم اینکه ایرانی بود، به همه امت اسلام می‌اندیشید، اظهار داشت برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هاشم الحیدری که در جمکران سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه ایران بهشتی در میان کشورهای جهان است، افزود: «حضور ایران در جبهه مقاومت و حضور مقام معظم رهبری نشانه قدرت این جبهه است. باید در نظر داشت که نقشه و هدف اصلی دشمنان ولایت فقیه است.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که طی چهار سال گذشته و به خصوص چند ماهه اخیر، مردم ایران بارها در اعتراض به گرانی، بی کاری، قطعی برق، قطعی آب و ... به خیابان‌ها آمده‌اند و علیه رهبر جمهوری اسلامی و وضعیت وخیم کشور شعار داده‌اند. در مقابل نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نیز با آنها خشونت بار برخورد کرده و بسیاری را کشته است.

اگرچه جمهوری اسلامی علی‌رغم وضعیت بحرانی و فقر گسترده در داخل ایران، همچنان کمک‌های اقتصادی خود را برای گروه‌های شبیه نظامی متحد خود ارسال می‌کند.

اخیراً، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که «برادران حزب‌الله» هم اکنون در ایران به سر می‌برند تا از ایران سوخت و دارو برای کمک به مردم لبنان وارد کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نصرالله در حالی از واردات زمینی یا دریایی سوخت و دارو از ایران سخن می‌گوید که بیماران در ایران با کمبود دارو و نبود ساده‌ترین سرم‌های تزریقی مواجه‌اند. روزانه هزاران نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و صدها نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

همان طور که حسن نصرالله می‌گوید، واردات دارو و سوخت از ایران با چراغ سبز جمهوری اسلامی انجام خواهد شد. پیش‌تر نیز ایران در بحبوحه همه‌گیری کرونا و فقر در ایران برای ونزوئلا، دیگر متحد خود در آمریکای لاتین، مواد غذایی، دارو و تجهیزات درمانی ارسال کرد.

در کشور همسایه ترکیه نیز، هواپیمای سپاه پاسداران به کمک خاموش کردن آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور رفت. در حالی که در همان زمان جنگل‌هایی ایران در حال سوختن بود و افراد محلی که با دست خالی به نبرد با آتش رفته بودند، جان باختند.

پیش از این نیز، محمود الزهار، از بنیان‌گذاران و رهبران گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس، در گفتگویی با شبکه العالم متعلق به جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به دیدارش با قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود :«در جلسه (به قاسم سلیمانی) گفتیم که مشکل اصلی ما پرداخت حقوق کارمندان، خدمات اجتماعی و کمک‌هایی است که باید به مردم ارائه شود. در آن زمان و پس از پیروزی در انتخابات در محاصره بودیم.»

محمود الزهار افزود :«او (قاسم سلیمانی) فوراً مطالبات ما را پاسخ داد و روز بعد که پایان سفر بود، ۲۲ میلیون دلار در چمدان‌هایمان در فرودگاه بود. توافق بر سر مبلغی بیشتر از این بود، اما ما ۹ نفر بودیم و بیش از این نمی‌توانستیم حمل کنیم چرا که میزان بار هر چمدان ۴۰ کیلوگرم بود.»