حسن نصرالله: به زودی از ایران دارو و سوخت می‌آوریم

بیماران در ایران با کمبود دارو و نبود ساده‌ترین سرم‌های تزریقی مواجه‌اند

نصرالله بارها به روشنی اعلام کرده جمهوری اسلامی منابع مالی و تجهیزات و امکانات مورد نیاز حزب‌الله را تامین می‌کند-تسنیم

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که «برادران حزب‌الله» هم اکنون در ایران به سر می‌برند تا از ایران سوخت و دارو برای کمک به مردم لبنان وارد کنند.

نصرالله در حالی از واردات زمینی یا دریایی سوخت و دارو از ایران سخن می‌گوید که بیماران در ایران با کمبود دارو و نبود ساده‌ترین سرم‌های تزریقی مواجه‌اند. روزانه هزاران نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و صدها نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

این نخستین بار نیست که نصرالله از واردات سوخت و دارو از ایران سخن می‌گوید. او بارها به طور شفاف و علنی اعلام کرده که منابع مالی و تجهیزاتی حزب‌الله را جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی وب‌سایت‌های لبنان اعلام کردند که نصرالله در سالگرد انفجار مهیب در بندر بیروت و در دیدار با مداحان از برنامه و مذاکره حزب‌الله با ایران برای واردات سوخت و دارو سخن گفته است. خبرگزاری‌های داخلی نزدیک به سپاه پاسداران از جمله تسنیم نیز گفته‌های او را بازتاب داده‌اند. به گفته نصرالله مکانیسم واردات سوخت از ایران ایجاد شده و به زودی فعال می‌شود. نصرالله می‌گوید از راه زمینی یا دریایی، واردات سوخت انجام خواهد شد.

لبنان در وخیم‌ترین شرایط اقتصادی و سیاسی به سر می‌برد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شرایط جاری در لبنان ناشی از مداخله جمهوری اسلامی و حزب‌‌الله در امور داخلی این کشور است.

از سوی دیگر شرایط اقتصادی و همه‌گیری کرونا در ایران بسیار بحرانی است. بخش عمده‌ای از مردم ایران با کمبود دارو، آب، برق و امکانات اولیه زندگی مواجه‌اند. در بسیاری از شهرها اعتصاب‌ها و اعتراض‌های صنفی و کارگری در جریان است و اعتراض‌های مردمی به کمبود آب و برق نیز به سرعت با خشن‌ترین شیوه سرکوب می‌شود.

آنگونه که حسن نصرالله می‌گوید، واردات دارو و سوخت از ایران با چراغ سبز جمهوری اسلامی انجام خواهد شد. همانگونه که ایران در بحبوحه همه‌گیری کرونا و فقر در ایران برای ونزوئلا، دیگر متحد خود در آمریکای لاتین، مواد غذایی، دارو و تجهیزات درمانی ارسال کرد.

در کشور همسایه ترکیه نیز، هواپیمای سپاه پاسداران به کمک خاموش کردن آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور رفت. در حالی که در همان زمان جنگل‌هایی ایران در حال سوختن بود و افراد محلی که با دست خالی به نبرد با آتش رفته بودند، جان باختند.