پس از راکت‌پرانی لبنان، توپخانه اسرائیل جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد

پدافند هوایی اسرائیل یکی از راکت‌ها را رهگیری کرد و راکت دوم به یک فضای باز اصابت کرد

مرز اسرائیل و لبنان؛‌ پرچم حزب‌الله در خاک لبنان دیده می‌شود- JALAA MAREY / AFP

ارتش اسرائیل گفت پس از آن که دو راکت از لبنان به خاک اسرائیل پرتاب شد، توپخانه‌اش بامداد سه‌شنبه ۲۰ ژوئیه، جنوب لبنان را گلوله‌باران  کردند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که دفاع هوایی این کشور یکی از راکت‌ها را رهگیری کرد و راکت دوم به یک فضای باز اصابت کرد و هیچ صدمه و خسارتی به بار نیاورد.

نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان گفت که رادارهایش راکت‌های شلیک شده از جنوب لبنان به سوی اسرائیل را کمی قبل از ساعت چهار صبح شناسایی کردند، و به دنبال آن توپخانه اسرائیل به سوی لبنان شلیک کردند.

ارتش لبنان گفت که اسرائیل ۱۲ خمپاره را به منطقه وادی‌حمود شلیک کرده که هیچ صدمه و خسارتی بر جا نگذاشته‌اند.

از ماه مه و درگیری ۱۱ روزه میان ارتش اسرائیل و گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی در نوار غزه، این اولین باری است که توپخانه اسرائیل خارج از مرزهای این کشور را هدف قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان دیدار از شهری در نزدیکی مرز لبنان گفت «هر کس که تلاش کند به ما آسیب بزند بهای سختی خواهد پرداخت.»

وزیر دفاع اسرائیل، بنی گانتس، در بیانیه‌ای گفت که لبنان مسئول راکت‌پرانی شبانه است. او گفت که «اسرائیل در مقابل هر گونه تهدید علیه حاکمیت و شهروندان خود اقدام خواهد کرد.»

گانتس گفت:‌ «اجازه نمی‌دهیم که بحران اقتصادی و سیاسی لبنان به تهدید امنیتی علیه اسرائیل بدل شود.»

لبنان از چند ماه پیش با بحران بی‌سابقه اقتصادی و بن‌بست سیاسی دست به گریبان است و بیم آن می‌رود که هر لحظه کشور وارد یک جنگ داخلی شود.

نیروی حافظ صلح سازمان ملل گفت در تماس با مقام‌های نظامی لبنان و اسرائیل، آنان را به «خویشن داری حداکثری» و پرهیز از افزایش تنش ترغیب کرده است.

ساعاتی قبل از تبادل آتش در دو سوی مرز اسرائیل و لبنان، یک مقام ارتش سوریه از حملات هوایی اسرائیل حملات هوایی در نزدیکی شهر شمالی حلب خبر داد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، گفت که حملات اسرائیل انبارهای اسلحه گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت تهران را هدف قرار دادند.

اسرائیل در سال های اخیر رشته‌ حملاتی را علیه نیروهای وابسته به تهران در سوریه صورت داده و به آنچه که محموله‌های تسلیحاتی ایران برای حزب‌الله لبنان توصیف کرده، حمله کرده است.