در دوازدهمین روز از المپیک توکیو چه گذشت؟

سیمون بایلز در رشته چوب موازنه، پس از گوان چنچن و تانگ شی‌جینگ از چین، به مقام سوم رسید

کارستن وارهولم دونده نروژی، رکورد دو چهارصد متر با مانع مردان را شکست - INA FASSBENDER / AFP

در دوازدهمین روز المپیک ژاپن، کارستن وارهولم دونده نروژی توانست با ثبت رکورد جدید ۴۵ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه، مدال طلای دو چهارصد متر با مانع را از آن خود کند.
لیزا کارینگتون قایقران نیوزیلندی نیز امروز سومین مدال طلای خود را در رشته دویست متر کانو کسب کرد و در دو و میدانی و رشته پرش طول زنان، مالایکا میهامبو از آلمان با یک پرش هفت متری قهرمان شد و مدال طلا گرفت.
از دیگر رویدادهای مهم روز دوازهم المپیک توکیو، بازگشت سیمون بایلز، ژیمناست زن آمریکایی و دارنده چهار عنوان قهرمانی المپیک، به رقابت‌ها بود که توانست یک مدال برنز برای کاروان آمریکا به‌دست آورد.
بایلز ۲۴ ساله امروز و در مرحله نهایی رشته چوب موازنه، پس از گوان چنچن و تانگ شی‌جینگ از چین، به مقام سوم رسید. وی پیشتر در مرحله نهایی رقابت‌های تیمی، جهت «حفظ سلامت روانی» خود، از رقابت در چهار رویداد ورزشی توکیو ۲۰۲۰ خودداری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جدول مدال‌ها، چین با ۳۲ طلا، ۲۱ نقره و ۱۶ برنز در رده نخست، ایالات متحده با ۲۴ طلا، ۲۸ نقره و ۲۱ برنز در جایگاه دوم، و ژاپن میزبان با ۱۹ طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز در رده سوم جدول قرار دارد. 

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی ایران، روز سه‌شنبه و در دوازدهمین روز المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، توانست در مبارزه رده‌بندی با پیروزی مقابل کشتی‌گیر فنلاندی به مدال برنز دست یابد؛ این نخستین مدال کشتی ایران و دومین مدال کاروان ایران در این دوره از رقابت‌ها است.
محمدرضا گرایی فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران نیز در مرحله نیمه نهایی موفق شد با شکست حریف گرجستانی خود، به فینال راه پیدا کند. وی باید برای کسب مدال طلا روز چهارشنبه به مصاف پرویز نصیب‌اف از اوکراین برود.
قرعه‌کشی وزن‌های ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد نیز امروز برگزار شد و رضا اطری و حسن یزدانی آزادکاران تیم ایران حریفان خود را شناختند. اطری در دور نخست ۵۷ کیلو باید به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه برود و یزدانی در ۸۶ کیلوگرم نیز با جاورایل شاپیف از ازبکستان کشتی خواهد گرفت.

بیشتر از ورزش