برای حمایت از نظامیان افغان، پرچم افغانستان در استرالیا به اهتزاز درآمد

افغان‌های مقیم استرالیا: به هر شکل ممکن آوای صلح‌طلبی خود را به گوش جهانیان می‌رسانیم

برج شهرداری بریزبن مزین به سه رنگ پرچم افغانستان- Twitter

شب جمعه ۸ مرداد، شماری از افغان‌های مقیم استرالیا به مناسبت روز ملی افغانستان و برای اعلام حمایت از نظامیان این کشور، دیوارهای مجلس نمایندگان استرالیا و برج‌های شهرداری شهر بریزبن را با پرچم سه رنگ افغانستان (سیاه، سرخ و سبز) تزیین کردند.

این گروه از افغان‌های مقیم استرالیا تاکید کردند که این اقدام به دلیل حمایت از نیروهای نظامی افغانستان و نشان دادن جایگاه رفیع پرچم سه رنگ این کشور نزد مردم افغان در سراسر جهان است.

ریتا انوری، خانم افغان مقیم استرالیا که مسئولیت این برنامه را به عهده داشته است، به ایندیپندنت فارسی گفت: «دیوارهای مجلس نمایندگان استرالیا و برج‌های شهرداری بریزبن را با پرچم سه رنگ کشور خود مزین کردیم و به جهان نشان دادیم که ما در هر جا که باشیم، از نظامیان افغان و دولت خود حمایت می‌کنیم و می‌کوشیم پرچم سه رنگ کشور خود را همیشه در اهتزاز نگه داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم انوری ضمن تشکر از همه افغان‌های مقیم استرالیا که در این برنامه شرکت داشتند، اظهار داشت: «این وظیفه همه‌ ما افغان‌ها است که همیشه پرچم خود را بالا نگه داریم و از نظامیان کشور خود دفاع کنیم. تمام ما افغان‌ها چه پشتون، چه تاجیک، چه هزاره، چه ازبک و ...  همه افغانیم و افغان باقی می‌مانیم.»

شماری از افغان‌های مقیم کابل نیز از این اقدام هموطنانشان در استرالیا قدردانی کردند و از دیگر افغان‌های ساکن خارج افغانستان خواستند که فریاد صلح‌طلبی مردم خود را به گوش جهانیان برسانند و اجازه ندهند که نظام موجود با همه دستاوردهای که داشته است، به معامله گذاشته یا نابود شود.

سمیرا مرسل، ساکن کابل می‌گوید: «تشکر از افغان‌های استرالیا که صدایشان شدند و پرچم سه رنگ کشور را به اهتزاز آوردند، تاکید می‌کنم که این مسئولیت همه ما افغان‌ها است که برای نجات افغانستان از وضعیت موجود دادخواهی کنیم و اجازه ندهیم که همه داشته‌های ۲۰ ساله ما به نابودی سوق داده شود.»

نادرشاه صدیق، ساکن کابل نیز می‌گوید: «چه زیبا است که افغان‌ها در کشورهای خارجی هم فریاد صلح‌طلبی سر می‌دهند. ما صلح می‌خواهیم. ما مخالف جنگ بودیم و هستیم. جهان باید بداند که افغان‌ها صلح‌طلب‌اند و کسانی که بر جنگ تاکید دارند، نه افغان که دشمن افغان‌ها هستند و باید نابود شوند.»

گفتنی است افغان‌های مقیم استرالیا در نظر دارند در هفته‌های آینده گردهمایی بزرگی هم به مناسبت جشن استقلال افغانستان برای حمایت از نظام موجود در افغانستان و نظامیان افغان برگزار کنند.