ترامپ همچنان بزرگ‌ترین منبع درآمد برای حزب جمهوری‌خواه است

با وجود اینکه دونالد ترامپ قدرت را در دست ندارد و دسترسی او به رسانه‌های اجتماعی هم مسدود شده است، هنوز یکی از محورهای اصلی جذب کمک‌های مالی به شمار می‌رود

کمیته‌های مرتبط با رئيس‌جمهور سابق در اولین ماه‌های سال ۲۰۲۱ حدود ۵۶ میلیون دلار کمک مالی جمع کرده‌اند-BRANDON BELL / GETTY IMAGES VIA AFP

با وجود اینکه دونالد ترامپ قدرت را در دست ندارد و دسترسی او به رسانه‌های اجتماعی هم مسدود شده است، هنوز یکی از محورهای اصلی جذب کمک‌های مالی به شمار می‌رود.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، کمیته‌های مرتبط با رئيس‌جمهور سابق در اولین ماه‌های سال ۲۰۲۱ حدود ۵۶ میلیون دلار کمک مالی جمع کرده‌اند. این میزان بیش از مقداری است که هر یک از جناح‌های رسمی حزب جمهوری‌خواه جمع‌ کرده‌اند و نسبت به هر چهره دیگر در این حزب هم بیشتر است.

کمیته «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» ترامپ ۳۴.۳ میلیون دلار جمع کرد که آن را با کمیته ملی جمهوری‌خواهان شریک خواهد شد. جدا از آن، دو گروه اقدام سیاسی دیگر آقای ترامپ هم ۲۱ میلیون دلار جمع کردند. نیویورک تایمز اطلاعات خود را از مدارک فدرال ثبت شده در سایت وین‌رد، سایت اصلی حزب جموری‌خواه برای کمک‌های مالی مجازی گرد آورده است.

آقای ترامپ در ماه فوریه به هواداران خود گفت که تنها به سازمان‌هایی کمک مالی کنند که مستقیم به او ارتباط دارند و نه آن‌هایی که حزب جمهوری‌خواه اداره می‌کند.

رئیس جمهور سابق در سخنرانی خود در نشست اقدام سیاسی محافظه‌کاران گفت: «تنها یک راه برای مشارکت در تلاش‌های ما برای انتخاب محافظه‌کاران جمهوری‌خواه عضو کارزار «اول آمریکا» وجود دارد تا بعد بتوان عظمت را دوباره به آمریکا بازگرداند و آن از طریق گروه بزرگ «نجات آمریکا» و سایت DonaldJTrump.com است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد که هواداران آقای ترامپ از دستورات او پیروی کرده‌اند. منابع مالی جمع‌آوری شده به وضوح از کمک‌های مالی حزب جمهوری‌خواه سبقت گرفته که با توجه به رسوایی او هنگام ترک قدرت غیرمنتظره است. آقای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شکست خورد و در ده‌ها شکایت خود در دادگاه‌ها در تلاش برای ابطال نتایج انتخابات هم بازنده شد و درنهایت وقتی عده‌ای از اوباش هوادار او به ساختمان مجلس ایالات متحده یورش بردند، در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ برای بار دوم استیضاح شد.

اما به نظر نمی‌رسد هیچ یک از این موارد به قدرت او در جمع‌آوری کمک‌های مالی خدشه‌ای وارد کرده باشد.

با وجود این، حداقل بخشی از پولی که آقای ترامپ جمع کرده، از طریق ویژگی پرداخت مجدد کمک‌های مالی سایت او و وین‌رد بوده که موضوع تحقیق سابق نشریه نیویورک تایمز است. این روزنامه کشف کرده که ویژگی یاد شده باعث شده است بسیاری از هواداران ترامپ بدون آنکه بخواهند، بیش از یک بار و برای هفته‌های متوالی بعد از بار اول پول اهدا کنند و بدون اینکه بدانند هزاران دلار از حساب بانکی آن‌ها برداشت شود.

هم سایت وین‌رد و هم ستاد انتخاباتی آقای ترامپ رخ دادن هرگونه خطا و اشتباهی را انکار کرده‌اند.

جیسون میلر، سخنگوی آقای ترامپ به نیویورک تایمز گفت: «ستاد انتخاباتی ما را مردان و زنان سختکوش آمریکا شکل داده‌اند و پرورش سرمایه‌ آنان مهم‌ترین بخش هر کاری بوده است که ما انجام داده‌ایم.»

© The Independent