طرح «صیانت» صدای قرارگاه عمار را هم درآورد

«حداقل به حیثیت سیاسی خودتان رحم کنید»

قرارگاه عمار درباره «اعمال محدودیت سنگین در اینترنت» هشدار داد - ATTA KENARE / AFP

قرار سایبری عمار که با سپاه پاسداران مواضع نزدیکی دارد، از نمایندگان تصویب‌کننده «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» خواست به «حیثیت سیاسی» خود رحم کنند. این تشکل طرح مجلس برای مسدودسازی اینترنت را مانند کشیدن ضامن نارنجک در دست دولت سیزدهم دانست و ایستادگی قالیباف در برابر طرح کمیسیون فرهنگی را خواستار شد.

قرارگاه سایبری عمار تشکلی است که در سال ۱۳۹۰ اعلام موجودیت کرد و هسته نخستین آن علیرضا پناهیان، حسین یکتا، حسین الله‌کرم، مهدی طائب، سعید قاسمی، سعید حدادیان، محمدمهدی ماندگاری و حمید رسایی که همگی به داشتن مواضعی تند شهرت دارند، تشکیل داده بودند.

این تشکل که در طول یک دهه گذشته همواره دیدگاه‌های تند و محافظه‌کارانه‌ای داشته، این بار در کنار منتقدان و معترضان به محدودسازی اینترنت قرار گرفته و از نمایندگانی که درصدد اجرای طرح صیانت‌اند، خواسته است که «حداقل به حیثیت سیاسی خود رحم کنند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وب‌سایت جماران، قرارگاه سایبری عمار در متنی کوتاه درباره طرح ضد اینترنت مجلس نوشته است: «تصویب و اجرای طرح صیانت از فضای مجازی لکه سیاه پاک‌نشدنی در کارنامه مجلس فعلی است.»

این قرارگاه از بررسی طرح صیانت در کمیسیون تخصصی بر اساس اصل ۸۵ انتقاد و اعلام کرده است: «این تصمیم هرچند برای بررسی این طرح ظاهری منطقی دارد اما عملا زمینه را برای تصویب نهایی طرحی فاجعه‌بار مهیا می‌کند.»

قرارگاه عمار در ادامه این متن درباره نفع اقتصادی برخی شرکت‌ها از «اعمال محدودیت سنگین در اینترنت» هشدار داد و آن را همانند کشیدن ضامن یک نارنجک در دستان دولت سیزدهم دانست.

در بخش پایانی واکنش انتقادی قرارگاه عمار نیز آمده است: «غیبت آقای قالیباف به علت سفر به سوریه نمی‌تواند از بار مسئولیت رئیس مجلس کم کند؛ زیرا این طرح از نظر اثرات سیاسی و اجتماعی جزو پنج طرح مهم یک دوره مجلس است و اگر جناب قالیباف نمی‌خواهد مجلس یازدهم به سرنوشت سیاه مجلس قبل دچار شود، باید نقشی در حد رئیس قوه ایفا کند و تمام‌قد جلوی طرح کمیسیون فرهنگی ایستادگی کند.»

قرارگاه عمار که ادعا می‌کند فعالیت‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی تعریف کرده است، یک تشکل سیاسی همسو با سیاست‌های حاکمیت ایران و سپاه پاسداران است.

بنیان‌گذاران این تشکل که از آن به «مجمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب» یاد می‌کنند، هدف از تشکیل آن را مبارزه با «جنگ نرم» و «تحقق دستورات رهبری جمهوری اسلامی» اعلام کرده بودند. با این همه، اقدام برخی نمایندگان مجلس برای محدودسازی اینترنت، صدای حامیان حاکمیت را نیز درآورده و به واکنش‌های تندی همچون بیانیه قرارگاه سایبری عمار منجر شده است.