حق سکوت ۳۰۰ هزار پوندی در ازای اتهام تجاوز جنسی

رونالدو به زنی که او را متهم به تجاوز کرده بود، حق سکوت پرداخت

Isabella BONOTTO / AFP

وکلای کریستیانو رونالدو برای اولین بار گفته‌اند که او به زنی که او را متهم به تجاوز جنسی کرده‌ بود 375 هزار یورو پرداخته است تا شکایت مطرح شده در سال 2009 را با مصالحه خاتمه دهد.

کاترین مایورگا سال گذشته در یک دادگاه ایالتی شکایتی ارائه داد مبنی بر این که رونالدو و تیم حقوقی او از شرایط عاطفی حساس او استفاده کرده‌اند. خانم مایورگا رونالدو را متهم کرده‌بود که پس از دیداری در لاس وگاس، به او تعرض جنسی کرده‌است.

بازیکن تیم یوونتوس اتهامات را رد کرد، و پس از آن که دادستان‌های لاس وگاس به این نتیج رسیدند که اتهامات «ورای شک معقول قابل اثبات نیستند»، پرونده جنایی علیه رونالدو ثبت نشد. وکلای رونالدو ادعا کرده‌اند که او و خانم مایورگا در سال 2009 با رضایت طرفین آمیزش جنسی داشته‌اند، و خانم مایورگا را متهم کرده‌اند که می‌کوشد از فوتبالیست پرتغالی اخاذی کند.

تیم حقوقی خانم مایورگا دادخواست خود را دوباره به دادگاه فدرال تسلیم کردند و خواهان خسارتی دست‌کم معادل 165 هزار پوند شدند.

روز جمعه وکلای رونالدو اذعان کردند که 375 هزار یورو به خانم مایورگا پرداخته شده تا «دعوای فی‌مابین را محرمانه نگه دارد.» رونالدو استدلال می‌کند که قانون شمول مرور زمان در ایالت نوادا و توافق محرمانگی امضا شده بین طرفین، دعوی خانم مایورگا را بلااثر می‌کند و نشان می دهد که خانم مایروگا مدارک کافی مبنی بر فقدان توان ذهنی - با توجه به وضعیت عاطفی وی در هفته های پس از وقوع حادثه - برای انجام توافق ارائه نداده ‌است. 

اوایل ماه اوت، رونالدو دعوای رد شکایت یا محرمانگی کامل را در دادگاه باخت. لاریسا دروهوبیژر، وکیل خانم مایورگا، گفت که او از حکم دوم اوت قاضی لاس وگاس، جنیفر دورسی، خشنود است. 

پیتر کریستیانسن که نماینده حقوقی تیم یوونتوس و رونالدوست، از اظهار نظر خودداری کرد.

قاضی ادعای رونالدو را مبنی بر این که مدارک دادگاه «اتهامات پرونده را به سلاحی علیه او بدل کرده» و او را در مخاطره رسوایی عمومی قرار داده و شهرتش را به خطر انداخته، رد کرد.

قاضی دورسی در حکم خود نوشت: «در زمینه اتهامات مایورگا، مرغ از قفس پریده ‌است. من قانع نشده‌ام که میل رونالدو به متعهد نگه داشتن مایورگا به توافقش برای توجیه کنار گذاشتن کل سوابق این پرونده کافی باشد.»

با این همه، قاضی مصالحه‌نامه میان رونالدو و مایورگا در سال 2010 را قراردادی محرمانه بین دو شخص حقیقی خواند.

او گفت: «این اسناد و گفته‌های مستقیم هر کدام از آنها محرمانه خواهد ماند.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش