دوازدهمین شب اعتراض‌ها در ایران؛ «از کرج تا خوزستان اتحاد، اتحاد»

اعتراض‌های تابستان ۱۴۰۰ از خوزستان آغاز شد و اکنون به تبریز، تهران و کرج گسترش یافته است

دوشنبه شب، در دوازدهمین شب اعتراض‌های تابستان ۱۴۰۰ در ایران که از خوزستان آغاز و به شهرهای دیگر ایران گسترش پیدا کرده است، مردم در استان البرز و کرج به خیابان آمده و در حمایت از معترضان در خوزستان شعار دادند.

در اعتراض‌های مردم در فردیس کرج نیز مانند اعتراض‌های ظهر دوشنبه در تهران، شعار «مرگ بر دیکتاتور» به گوش می‌رسید. مقامات جمهوری اسلامی مدعی شدند این اعتراض مربوط به خاموشی‌ها و قطعی برق بوده است. اما معترضان به وضوح علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی شعار می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اعتراض‌ها در پاساژ علادین تهران مردم شعار می‌دادند: «رضا شاه روحت شاد».

تصاویر ویدیویی حاکی از آن است که مردم در اتحاد با خوزستان شعار «از کرج تا خوزستان اتحاد، اتحاد» سر دادند.

اعتراض‌ها در خوزستان با اعتراض به بی آبی آغاز شد. مردم در دیگر شهرهای ایران ازتبریز تا تهران در حمایت از معترضان تجمع کردند و در شعارهای خود راس حاکمیت و شخص علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را نشانه گرفتند.

در اعتراض‌های مردم در تهران، همان شعارهایی به گوش می‌رسد که در جریان اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸ نیز سر داده شد: «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»؛ «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم»؛ «نه غزه،نه لبنان، جانم فدای ایران» که اشاره‌ای است به کمک‌های گسترده مالی جمهوری اسلامی به مردم غزه و لبنان در حالی که مردم ایران در سخت‌ترین شرایط اقتصادی زندگی می‌کنند.

سرکوب و بازداشت‌ها در شهرهای خوزستان نیز همچنان ادامه دارد. اما سرعت بسیار کند اینترنت مانع از اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه شده است.

در اعتراض‌های ۱۲ روز گذشته در خوزستان تعدادی از معترضان کشته و شمار دیگری زخمی و بازداشت شدند. اما هنوز تعداد دقیق کشته‌ها و مجروحان روشن نیست.