شیوع دلتا؛ آمریکا دوباره ماسک را اجباری می‌کند؟

بعضی از مناطق مانند لس‌آنجلس از ساکنان خود خواسته‌اند دوباره در مکان‌های عمومی سرپوشیده ماسک بزنند

آمریکاییان واکسن‌زده هم ممکن است مجبور شوند دوباره ماسک بزنند - Robyn Beck / AFP

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های مسری در ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۵ ژوییه گفت که آمریکاییان واکسن‌زده هم ممکن است مجبور شوند دوباره ماسک بزنند چون موارد ابتلا به گونه دلتای کووید-۱۹ در این کشور افزایش یافته است.

دکتر فاوچی همچنین گفت از اینکه آمریکاییان واکسن‌نزده کل کشور را به «مسیری اشتباه» هدایت می‌کنند، واقعا «به ستوه» آمده است و آن‌ها ممکن است باعث شوند که دولت بایدن دوباره ماسک زدن را اجباری کند.

مشاور پزشکی ارشد کاخ سفید اظهار داشت که آمریکایی‌های واکسن‌نزده کشور را در «مخمصه‌ای غیرضروری» قرار داده‌اند.

دکتر فاوچی به برنامه «وضعیت کشور» سی‌ان‌ان با اجرای جیک تپر و دانا بش گفت که افزایش موارد ابتلا به گونه دلتا در آمریکا «خیلی بیشتر آمریکاییان واکسن‌نزده را هدف قرار داده است.»

در ماه مه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که بنا دارد تا چهارم ژویيه حداقل ۷۰ درصد آمریکاییان دست‌کم یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده باشند. بنا بر آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، حدود ۱۶۳ میلیون نفر که معادل با ۴۹ درصد جمعیت مجاز به دریافت واکسن در ایالات متحده است، واکسن زده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 دکتر فاوچی هنگام صحبت درباره امکان تغییر راهنمای استفاده از ماسک به این موضوع هم اشاره کرد که بعضی از مناطق مانند بخش لس‌آنجلس هم‌اینک نیز از ساکنان خود خواسته‌اند دوباره در مکان‌های عمومی سرپوشیده ماسک بزنند.

دکتر فاوچی گفت: «به طور عمده این مشکلی برای افراد واکسن‌نزده است که کل کشور ما را در این وضعیت قرار داده‌اند. من حقیقتا از تمام افرادی که واکسن‌نزده‌اند تمنا می‌کنم بروند و واکسن خود را دریافت کنند.»

او همچنین گفت که مقام‌های بهداشتی «در حال بررسی اطلاعات اولیه‌اند تا تشخیص دهند آیا به توصیه دوز تقویت‌کننده برای افراد واکسن‌زده نیاز است؟»

او افزود: «برای برخی از آسیب‌پذیرترین افراد مانند کسانی که پیوند عضو داشته‌اند یا بیماران مبتلا به سرطان، احتمالا دوز تقویت‌کننده توصیه می‌شود. افرادی که پیوند عضو داشته‌اند، بیماران سرطانی که شیمی‌درمانی می‌کنند، مریضان مبتلا به بیماری‌های خودایمنی، افرادی که باید رژیم غذایی داشته باشند که سرکوبگر سیستم ایمنی بدن است، همه این‌ها افرادی‌اند که باید دوز سوم تقویت‌کننده را دریافت کنند و احتمالا این اتفاق رخ خواهد داد؛ چرا که آنان از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها به شمار می‌روند.»

او با ستایش از آسا هاچینسون، فرماندار آلاسکا و ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا، گفت که ای کاش رهبران بیشتری در ترویج واکسن زدن صحبت می‌کردند. او همچنین از استیو اسکالیس، فرماندار لوئیزیانا ستایش کرد که ساکنان ایالت خود را به دریافت واکسن تشویق کرده است. هر سه فرماندار مذکور جمهوری‌خواه‌اند.

دکتر فاوچی گفت: «آنچه واقعا مایلم بیشتر و بیشتر ببینم این است که رهبران مناطقی که ساکنان آن‌ها واکسن نزده‌اند به صورت علنی صحبت کنند و شهروندان را به دریافت واکسن تشویق کنند.»

© The Independent