پیش از تزریق بوتاکس، مشاوره روانی توصیه می‌شود

شمار شکایت‌های مربوط به مشکلات بوتاکس‌ در سال گذشته دوبرابر شده است

«بی‌توجهی به مقررات مربوط به درمان‌های زیبایی خطرناک است و باید پایان یابد» - pexels

نمایندگان مجلس بریتانیا می‌گویند تزریق بوتاکس و مواد پرکننده (فیلر) باید بعد از پیش‌غربالگری روانشناختی صورت گیرد و هشدار داده‌اند که «بی‌توجهی کامل» به مقررات مربوط به درمان‌های زیبایی غیرجراحی خطرناک است و باید پایان یابد.

گروه تمام حزبی مجلس (ای‌پی‌پی‌جی) گزارش سالانه خود را در مورد افزایش درمان‌های غیرقانونی در حوزه زیبایی، امور وابسته به زیبایی سلامت، نظیر تزریق بوتاکس منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش، در حالی که تقاضا برای چنین درمان‌هایی در سال‌های اخیر «رشدی انفجارگونه» داشته، دولت بریتانیا با کوتاهی در تنظیم مقررات مربوط به این بخش، بیماران را در خطر آسیب‌های جدی قرار داده است.

در این گزارش آمده است: «برای معیارهای این درمان‌ها هیچ چارچوب قانونی وجود ندارد و باعث شده مصرف‌کنندگان در معرض خطر قرار گیرند و قابلیت رشد در این صنعت هم آسیب ببیند.» همچنین در ادامه این گزارش آمده است که مقررات موجود «پراکنده، مبهم و منسوخ شده‌اند»

این گزارش حاوی ۱۷ توصیه است که تزریق مواد پرکننده به تجویز پزشک و الزام آموزش برای تمام درمانگران (پزشکان) از جمله آن‌ها است.

از رسانه‌های اجتماعی نیز بابت دامن زدن به تقاضا برای چنین درمان‌هایی انتقاد و بر لزوم جلوگیری از تبلیغات گمراه‌کننده تاکید شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کارولین هریس، نماینده حزب کارگر در مجلس و یکی از سرپرستان این تحقیق، می‌گوید: به غرب وحشی شبیه است! کسانی را داریم که دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و پول می‌گیرند، دوره‌هایی که به اندازه کاغذهای مصرفی‌شان ارزش ندارند. درمانگرانی داریم که دارند آبروی این صنعت را به باد می‌دهند چون به هیچ وجه واجد شرایط نیستند و قربانیانی داریم که برای تمام عمر لطمه‌ دیده‌اند.

نادین دوریس، وزیرسلامت وایمنی بیماران، این گزارش را بررسی می‌کند اما دست‌اندرکاران این صنعت نگران‌اند که رسیدگی‌ها چنانکه باید کافی نباشد.

اشتون کالینز، رئیس موسسه‌ای ملی به نام «سِیو فِیس» که مرکز ثبت درمانگران (پزشکان) واجد شرایط است در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «معیارهای اعتبارسنجی ما قدرتمند و حتی بیش از حد نیاز سازمان حرفه‌ای استاندارد است و متوجه افزایش خطرات موجود در این بازار شده‌ایم. بنابراین نمی‌توانیم از برنامه‌های «فراگیر» حمایت کنیم زیرا یک رهیافت برای همگان نمی‌تواند اقدام‌های ایمنی لازم را محقق و کارآمدی و ایمنی تمامی دست‌اندرکاران مختلف این حوزه را تضمین کند.»

بنا بر گزارش ژانویه ۲۰۲۰ این گروه کنشگری، شمار شکایت‌های مربوط به مشکلات بوتاکس‌ها (یا فیلرهای) زیبایی در سال گذشته دوبرابر شده است.

کالینز در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «پرکننده‌های(فیلرها) پوستی خیلی خطرناک‌اند و متاسفانه هیچ قانونی وجود ندارد که مشخص کند چه کسانی واجد شرایط انجام چنین خدماتی‌اند.»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی