ناکامی ورزشکاران ایرانی در روز دوم رقابت‌های المپیک توکیو

مسابقات کاروان ایران در روز دوم با رقابت‌های بسکتبال و تیراندازی ۱۰ متر بانوان آغاز شد

تیم بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود مقابل چک قرار گرفت و با نتیجه ۷۸ بر ۸۴ مغلوب این تیم شدـ Thomas COEX / AFP

روز دوم مسابقات المپیک با برگزاری مسابقات زیادی پیگیری شد و ورزشکاران ایرانی نتوانستند مانند روز نخست رقابت‌ها نتایج خوبی کسب کنند. این مسابقات برای کاروان ایران در روز دوم با رقابت‌های بسکتبال و تیراندازی ۱۰ متر بانوان آغاز شد. تیم بسکتبال ایران که می‌توان گفت با ترکیبی از جوانان و پا‌به‌سن‌گذاشته‌ها در این مسابقات حاضر شده است در گروهی سخت به همراه تیم‌های چک، آمریکا و فرانسه بازی‌های دشواری پیش رو خواهد داشت. آمریکا قهرمان دوره گذشته رقابت‌ها است و تیم فرانسه نیز یکی از قدرت‌های اروپا به شمار می‌رود.

تیم ایران در نخستین دیدار خود مقابل چک قرار گرفت و با نتیجه ۷۸ بر ۸۴ مغلوب این تیم شد. تیم ایران در کوارتر اول و دوم مسابقه بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و همین موضوع زمینه‌ساز شکست ایران در این مسابقه شد. شاهین طبع نیز با اشاره به این موضوع که آن‌ها در نیمه نخست مسابقه بازی خوبی ارائه نکردند، گفت دلیل مشکلات ایران در مسابقات این چنین سخت، نداشتن بازی‌های تدارکاتی پیش از مسابقات المپیک بوده است.

هانیه رستمیان دیگر ورزشکار ایرانی در روز دوم مسابقات بود که در رشته تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی بانوان برای ایران مسابقه داد و بین ۵۳ تیرانداز در رتبه دهم قرار گرفت و نتوانست به جمع هشت نفر پایانی صعود کند و از دور مسابقات کنار رفت. دیگر نماینده ایران در مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مهیار صداقت در قسمت مردان بود که با ۴۶ تیرانداز دیگر به رقابت پرداخت و او نیز با اختلاف بسیار کمی از حریف چینی خود، در مکان نهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال مسابقات باز ماند.

اما تیم تکواندو ایران نیز در روز دوم دو نماینده داشت. در قسمت آقایان در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم که میرهاشم حسینی مقابل حریف خود از ازبکستان در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب و از دور مسابقات حذف شد؛ اما خبر خوب برای او این بود که حریف ازبک در این مسابقات فینالیست شد و میرهاشم حسینی دوباره می‌تواند در جدول بازنده‌ها شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در قسمت بانوان، ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم مقابل کیمیا علیزاده، که با پرچم پناهندگان المپیک در این مسابقات حاضر شده است، قرار گرفت و او نیز با شکست مقابل کیمیا علیزاده از دور مسابقات کنار رفت. کیمیا علیزاده نیز تا مرحله نیمه‌نهایی بسیار خوب پیش آمد و در دیدار نیمه‌نهایی مغلوب تاتیانا مینینا شد که او نیز با تیم کمیته المپیک روسیه در این مسابقات حضور دارد.

با توجه به این موضوع و فینالیست نشدن کیمیا علیزاده، ناهید کیانی نیز شانس دوباره برای حضور در جدول بازنده‌‌ها و به دست آوردن مدال برنز را از دست داد اما شاید بتوان گفت بهترین خبر برای کاروان ورزشی ایران در روز دوم رقابت‌ها در مسابقات قایقرانی رقم خورد و خانم نازنین ملایی در مسابقات روئینگ تک‌نفره موفق شد با کسب مقام سوم در گروه خود، به نیمه‌نهایی مسابقات راه پیدا کند.

خانم ملایی پس از مسابقه اذعان داشت که من سبک‌وزنم و در رقابت با سنگین‌وزن‌ها توانستم موفق شوم و همه از جثه کوچکم متعجب بودند. همچنین او پس از اتمام این رقابت از امکانات کم تیم قایقرانی ایران گله‌مند بود و گفت: «ورزشکاران کشورهای دیگر به محض اینکه مسابقه تمام می‌شود، جلیقه‌های یخ دارند و مربیانشان سریع آن جلیقه‌‌ها را می‌آورند تا تنشان کنند و در این گرمای شدید هوا، زودتر ریکاوری شوند. اما مربی من مجبور است حوله را در آب سرد خیس کند و آن را به من بدهد.»

قرار بود که مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات روز سه‌شنبه برگزار شود اما فدراسیون جهانی رویینگ با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد مسابقاتی که قرار بود روز سه‌شنبه در قالب بازی‌های المپیک توکیو برگزار شود، به‌دلیل شرایط نامساعد جوی، لغو شده است. پیش از این، سازمان هواشناسی ژاپن پیش‌بینی کرده بود که ممکن است تا روز سه‌شنبه یک طوفان گرمسیری شهر توکیو را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، مسئولان برگزاری مسابقات مجبور شدند برنامه از پیش اعلام شده را تغییر دهند که مهم‌ترین آن لغو مسابقات روز سه‌شنبه بود. قرار است تیم دوومیدانی ایران نیز امشب راهی ژاپن شود و به کاروان المپیکی ایران ملحق شود. ایران در این دوره از رقابت‌ها، در رشته دوومیدانی چهار ورزشکار دارد. مهدی پیرجهان در دوی چهارصد متر با مانع، احسان حدادی در پرتاب دیسک و فرزانه فصیحی و حسن تفتیان در دوی صد متر به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر از ورزش