صعود نازنین ملایی، قایقران ایرانی، به مرحله یک‌چهارم نهایی 

در نخستین روز از بازی‌های المپیک توکیو، نماینده ایران در رشته قایقرانی در گروه خود سوم شد 

نازنین ملایی به‌عنوان نخستین ورزشکار ایرانی، در مرحله گروهی رویینگ تک‌نفره ۲۰۰۰ متر زنان پارو زد‌ـ عکس از ion.ir

نازنین ملایی، عضو تیم ملی ایران در رشته قایقرانی، به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های رویینگ المپیک توکیو صعود کرد. 

رقابت‌های المپیک توکیو از روز جمعه اول مرداد (۲۳ ژوییه) به‌صورت رسمی آغاز شد. در برنامه‌های اعلام‌شده المپیک، نازنین ملایی در رشته قایقرانی و میلاد وزیری در رشته تیروکمان دو نماینده ایران در روز نخست بازی‌ها بودند. 

در بامداد روز جمعه و ساعاتی پیش از آغاز مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک توکیو، نازنین ملایی به‌عنوان نخستین ورزشکار ایرانی، در مرحله گروهی رویینگ تک‌نفره ۲۰۰۰ متر زنان پارو زد و در گروه خود سوم شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نازنین ملایی در این گروه با ورزشکارانی از کشورهای بلاروس، آمریکا، پاراگوئه، سودان و نیجریه رقابت داشت که در پایان، رکورد ۷ دقیقه و ۵۹ ثانیه را برای خود ثبت کرد. 

در گروه نازنین ملایی، قایقران‌های آمریکا و بلاروس نیز به ترتیب اول و دوم شدند و هر سه نفر به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرحله یک‌چهارم نهایی رویینگ تک‌نفره زنان دوشنبه ۴ مرداد برگزار می‌شود. 

نازنین ملایی در سال ۱۳۷۰ در بندر انزلی متولد شد. او پیش‌تر در ‌مصاحبه‌ای گفته بود: «رشته قایقرانی را از اول دوست نداشتم اما آب با خاصیتی که دارد و انرژی که از خود منتقل می‌کند، باعث شد به این رشته وابسته شوم.» 

ایران در بازی‌های المپیک توکیو با ۶۶ نماینده حضور دارد اما در تیم پناهندگان این رقابت‌ها نیز پنج ورزشکار ایرانی حضور دارند که یکی از آنان کیمیا علیزاده است.

بیشتر از ورزش