رشد قیمت بیت کوین پس از اظهارات جدید ایلان ماسک

تسلا احتمال استفاده مجدد از بیت‌کوین در معاملاتش را بررسی می‌کند

ایلان ماسک بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس‌اکس - Christophe Gateau / AFP

 پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد که احتمالا دوباره بیت‌کوین را به عنوان گزینه در خرید و فروش محصولات تسلا به کار بگیرد، قیمت این رمز ارز ۸ درصد رشد کرد.

این کارآفرین در ماه مه اعلام کرد که شرکت تسلا که تولید‌کننده خودروهای الکتریکی است، استفاده از بیت کوین برای خرید محصولاتش را به دلیل نگرانی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی استخراج این ارز دیجیتال متوقف کرده است.

از زمان اعلام این خبر، بیت کوین به عنوان بزرگترین رمز ارز بازار، با افت قیمت گسترده‌ای مواجه شد و  در روزهای گذشته برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به زیر ۳۰ هزار دلار رسید.

اما بعد از جدیدترین اظهارات ایلان ماسک در روز چهارشنبه، قیمت بیت کوین در مدت ۱۲ ساعت ۸.۵۳ درصد افزایش یافت.

ماسک روز چهارشنبه در کنفرانس Twitter Word در کنار جک دورسی، مدیرعامل توییتر که از چهره‌های مشهور حامی رمزارز‌ها است صحبت می کرد.

ماسک گفت: «به نظر می‌رسد بیت‌کوین خیلی بیشتر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق پیدا می‌کند و تعدادی از کارخانه‌های سنگین زغال‌سنگ که (برای استخراج رمزارز) مورد استفاده قرار می گرفتند... به خصوص در چین تعطیل شده‌اند.»

او افزود: «من می‌خواهم کمی بررسی کنم تا ببینم اگر میزان استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر برای استخراج بیت‌کوین ۵۰ درصد و یا بیشتر باشد و گرایش به سمت استفاده از این انرژی‌ها برای تولید بیت‌کوین افزایش یافته است، به احتمال زیاد تسلا پذیرش بیت‌کوین را مجددا از سر می‌گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایلان ماسک به این نکته هم اشاره کرد که به رغم کاهش قیمت بیت‌کوین در ماه‌های گذشته او و هر دو شرکت مشهورش یعنی تسلا و اسپیس ایکس، بیت‌کوین‌های خود را حفظ کرده‌اند: «ما بیت‌کوین‌هایمان را نمی‌فروشیم، من شخصاً چیزی نمی‌فروشم. اسپیس‌ایکس هم بیت‌کوین‌هایش را نمی‌فروشد.»

تسلا در ماه فوریه فاش کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه گذاری کرده است و مقداری از این رمزارز را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با سود ۱۰۱ میلیون دلار فروخته است.

این شرکت در مارس شروع به استفاده از بیت‌کوین برای وسایل نقلیه خود کرد تا اینکه ۴۹ روز بعد مسیر خود را تغییر داد.

ماسک در پایان گفت که او ممکن است بازار را تهییج کند ولی سرمایه‌اش را از بازار خارج نمی‌کند: «من قطعاً اعتقادی به بالا بردن قیمت و افزایش حجم فروش یا موارد مشابه آن ندارم. من دوست دارم موفقیت بیت‌کوین را ببینم.»

بیشتر از اقتصاد