واکنش احمدی‌نژاد به اعتراضات خوزستان: می‌خواهند مردم را ناراضی کنند

«امیدوارم همان‌قدر که اهتمام می‌کنند برای سرکوب مردم، برای رفع مشکلات هزینه کنند»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، در ویدیویی که روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، به وقایع اخیر استان خوزستان واکنش نشان داد.

او گفت: «متاسفانه امروز شرایط زندگی در خوزستان فوق طاقت مردم سخت شده است… امیدوارم حرف مردم را بشنوند. زود اقدام کنند. همان‌قدر که اهتمام می‌کنند برای سرکوب مردم، همان را هزینه کنند برای رفع مشکلات.»

احمدی‌نژاد افزود که بعد از جنگ، شورای عالی امنیت ملی، توسعه خوزستان را، به‌خصوص در غرب کارون، متوقف کرده بود زیرا بیم داشت که جنگ دیگری رخ دهد، اما دولت او آن مصوبه را لغو کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با انتقاد از بی‌آبی و قطع مکرر برق در خوزستان، گفت که مردم بارها به طرق گوناگون شکایت خود را از این شرایط بیان کرده‌اند، ولی نتیجه نگرفته اند.

او افزود: «امروز مردم خوزستان به حق صدای اعتراضشان را بلند کرده‌اند.»

یکشنبه، چهارمین روز اعتراض‌ها در خوزستان بود. این اعتراض‌ها که از شهرهای خرمشهر، اهواز، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، و بندر امام خمینی آغاز شد، در روز دوم با انتشار خبر کشته شدن یک جوان شادگانی و یک جوان اهوازی در رسانه‌ها بازتاب وسیعی یافت و در روز چهارم، با وقایع سوسنگرد و اعتراض‌های دیگر در سطح استان خوزستان ادامه یافت.

گفته می‌شود که ریشه اعتراض‌ها در خوزستان بحران بی‌آبی است. این بحران بیش از دو دهه پیش با شوری آب و گسترش پروژه کشت نیشکر و رهاسازی پساب آن در آبراه‌های اصلی خوزستان آغاز شد، و با خشک‌کردن هورالعظیم برای استخراج نفت و ریزگردها و ایجاد ۹ سد مختلف بر سر شاخه‌های کارون در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، مرکزی، و لرستان، شدت یافت.