مفسر و بازیگر جنجالی تلویزیون از استرالیا اخراج می‌شود

هاپکینز مهاجران را «سوسک»، و قرنطینه را «بزرگترین حقه‌بازی تاریخ بشر» خوانده است

کیتی هاپکینز برای فیلمبرداری سریال تلویزیونی واقع نما به استرالیا رفته است - Joshua Blanchard / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

استرالیا آماده است تا کیتی هاپکینز، مفسر راست‌گرای افراطی را اخراج کند. این شهروند بریتانیا پیش‌تر در حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی گفته بود که قصد دارد مقررات سختگیرانه قرنطینه استرالیا را زیر پا بگذارد.

هاپکینز که از شرکت‌کنندگان سابق در برنامه «اپرنتیس» (کارآموز) است، چندی پیش به دلیل اظهارنظری که درباره مهاجران کرده و آنان را به «سوسک»‌ تشبیه کرده بود، از سوی سازمان ملل محکوم شد. زمان کوتاهی پس از آن، او برای شرکت در برنامه تلویزیونی «برادر بزرگ وی‌آی‌پی» به استرالیا سفر کرد و پیش از شروع فیلمبرداری آن برنامه تلویزیونی واقع‌نما، ۱۴ روز در هتلی در سیدنی در قرنطینه ماند.

او روز جمعه در ویدیویی در حساب اینستاگرم خود (که اکنون حذف شده است) شوخی‌کنان گفت هنگامی که کارمند هتل برای تحویل خوراک دم در اتاقش آمده، «برهنه و بدون ماسک» در را باز کرده و او را ترسانده است. او همچنین قرنطینه را «بزرگترین حقه‌بازی تاریخ بشر» خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق مقررات قرنطینه هتل‌ها در استرالیا، افراد باید برای جلوگیری از انتقال ویروس، پیش از آن که کارمندان هتل خوراک را دم در اتاق‌ها تحویل دهند، ماسکشان را بزنند، سپس ۳۰ ثانیه صبر کنند، بعد خوراک خود را بردارند و به داخل برگردند.

قرنطینه دوهفته‌ای برای کلیه مسافران ورودی به استرالیا الزامی است و سیدنی و ملبورن، دو شهر بزرگ آن کشور، برای مهار انتشار گونه مسری‌تر ویروس کرونا موسوم به دلتا، تحت قوانین منع تردد و قرنطینه قرار دارند.

کرن اندروز، وزیر امور کشور استرالیا، اظهارات هاپکینز را «وحشتناک» توصیف کرد و روز دوشنبه اعلام کرد که او به دلیل تاکید بر قصد خود مبنی بر شکستن و نقض قوانین قرنطینه، از کشور اخراج خواهد شد.

خانم اندروز به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: «رفتاری که این فرد از خود نشان داد، وحشتناک است و او کشو را ترک خواهد کرد. به محض آن که بتوانیم مقدمات خروجش را فراهم کنیم، او را اخراج خواهیم کرد.»

خانم اندروز افزود: «این واقعیت که او به راحتی درباره نقض مقررات قرنطینه صحبت می‌کند، وحشتناک است. این کار مثل سیلی به صورت تمام استرالیایی‌هایی است که در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند و رفتاری غیرقابل قبول است.»

شرکت تولید «سون نتورک» و شبکه تلویزیونی «اندمول شاین استرالیا» که شرکت‌های پشتیبان برنامه «برادر بزرگ وی‌آی‌پی»‌ هستند، روز یکشنبه گفتند که قرارداد هاپکینز لغو شده است.

این دو شرکت در بیانیه‌ای گفتند: «سون و اندمول‌شاین اظهارات غیرمسئولانه و بی‌پروای او در قرنطینه هتل را به شدت محکوم می‌کنند.»

سفر هاپکینز به استرالیا پیش از این ماجرا نیز سوژه خشم عمومی شده بود، زیرا شمار بسیار محدودی از افراد در دوران همه‌گیری اجازه ورود به این کشور را یافته‌اند، و برای کاهش خطر بروز یک موج جدید از موارد ورودی ابتلا به کووید-۱۹، شمار پروازها به نصف کاهش یافته است.

جزئیات بیشتر در خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان