نظریه توطئه؛ واکسن کرونا حاوی تراشه ۵جی است یا پدال گیتار برقی؟

رابطه ۵جی و ویروس کرونا به رغم فقدان شواهد، محبوب نظریه‌پردازان توطئه است

تصویر یکی از اعتراض‌کنندگان به فناوری ۵جی - KENZO TRIBOUILLARD / AFP

تصویر آن چه که گفته می‌شود نموداری است از یک تراشه ۵جی که نظریه‌پردازان توطئه می‌گویند بخشی از واکسن ویروس کرونا است، در واقع مداری از یک پدال گیتار است. 

این نمای شماتیک که از سوی ماریو فوسکو، مهندس نرم‌افزار در توییتر منتشر شد، بنا به گزارش‌ها در ایتالیا و رومانی از طریق منابع مختلفی چون سکوهای دارای قابلیت انتشار شخصی چون تلگراف، به شکل گسترده انتشار یافت. 

ماریو فوسکو در توییتی نوشت: «‌این‌ جا در ایتالیا مردم با انتشار این تصویر ادعا کردند که تصویری است از تراشه ۵جی که در واکسن کووید جاسازی شده است. در واقعیت، این تصویر مربوط به مدار برقی پدال گیتار است و به نظر من گذاشتن آن در واکسن کووید، فکر فوق‌العاده‌ای است.» 

پست‌هایی که نمودار را به اشتراک گذاشته‌اند ادعا می‌کنند: «روس‌ها توانسته‌اند نانوتراشه‌ها را از واکسن فایزر بردارند و نمودار عملکرد را منتشر کرده‌اند.» 

این پست در ادامه می‌گوید: «صداهای باس و سوپرانو عملکردهایی را کنترل می‌کنند که ممکن است در مغز دریافت‌کننده شنیده شود، همچنین تسلط بر نظام ایمنی بدن را نیز کنترل می‌کنند.» 

این متن مربوط به فرضیه توطئه، بدون اشاره به هیچ توجیهی می‌گوید: «کنترل صدا، برای قدرت کلی تراشه استفاده می‌شود. بسته به ارتعاشات شخصی، و بسته به این که شما در مرحله شادی، سخاوت و یا اندوه باشید، به فرکانس شما حساس می‌‌شود.» 

با این حال، تصویر فوق در واقع طرح‌هایی است برای پدال گیتار باس متال زون ام‌تی-۲ و همین امر آمدن عبارات «ام‌تی-۲ گین» «فوت‌سویچ» «تربل» و «باس» و همچنین «فرکانس ۵جی» را بر نمودار توضیح می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گمان می‌رود این بخش که همچنین ویرایش واضحی است که عبارت «دیاگرام تراشه کووید ۵جی» و «محرمانه» را به نمودار اضافه کرده است، ریشه سوءتفاهم نظریه‌پردازان توطئه باشد. 

رابطه میان اتصال ۵جی و ویروس کرونا، علی‌رغم نبود شواهد و مدارک، در میان نظریه‌پردازان توطئه محبوب است. 

نظریه‌پردازان توطئه‌ درباره ویروس کرونا در بریتانیا به «گردبادی از نقاط مرجع مختلف» معتقدند که دربرگیرنده پدوفیلی، تظاهرات بلاروس، سیاست‌ پوششی خط آهن شمال است و همگی به یک بخش مبهم منتهی می‌شوند. 

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، شایعات دروغین درباره رابطه شرورانه بیل گیتس با واکسن در ماه مارس شروع شد وقتی که آقای گیتس گفت که شاید برخی «گواهینامه‌های دیجیتال» برای ردیابی افراد بهبودیافته، کسانی که آزمایش شده‌اند و واکسن ویروس کرونا دریافت کرده‌اند، وجود داشته باشد.» 

در ایالات متحده، کسانی که بر طبل وحشت می‌کوبند بر تاثیر لپ‌تاپ‌ها و شبکه‌های بی‌سیم و برج‌های ۵جی اصرار کرده‌اند که به همین دلیل در بریتانیا تخریب شده‌اند. 

برخی ادعاهای مضحک‌تر می‌گویند که این برج‌ها اکسیژن جو را می‌مکند و عملکرد عادی بدن انسان را مختل می‌کنند. 

در ماه مه نظریه‌پردازان توطئه موفق شدند یک حافظه یو‌اس‌بی ۳۰۰ پوندی به نام ۵جی‌بی‌بیوشیلد را بازاریابی کنند، که ادعا می‌کند با استفاده از یک «کاتالیزور لایه نانو هولوگراف پوشیدنی» از افراد در مقابل «فرکانس‌های مزاحم» محافظت می‌کند.

این کالا در واقع حافظه‌های معمولی یو‌اس‌بی بود که قیمتش حدود ۵ پوند است و هیچ کارکرد دیگری ندارد. 

تنها تفاوت به نظر می‌رسد که در برچسب مدور متصل به ابزار باشد. کن مونرو از شرکت «پن تست پارتنرز» که کارش موشکافی ابزار برقی مصرفی برای شناسایی نقاط ضعف امنیتی است، در همان زمان گفت: «ما کارشناسان کوانتوم ۵جی نیستیم ولی این برچسب به شکل چشمگیری شبیه کالایی است که در قفسه لوازم تحریرفروشی‌ها با قیمت کمتر از یک پنی موجود است.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی