تعداد کشته‌شدگان سیل اروپا به بیش از ۱۸۰ نفر رسید

سیل اخیر مرگبارترین فاجعه طبیعی شش دهه گذشته در آلمان بود

تعداد کشته‌شدگان در سیل اخیر اروپا دست‌کم به ۱۸۴ نفر رسید. ده‌ها نفر نیز در این سیل مفقود شده‌اند و نیروهای امدادی همچنان به جست‌وجو برای یافتن آن‌ها ادامه می‌دهند.  

بنابر گزارش‌ها ۱۵۷ نفر از این افراد، در مناطق سیل‌زده آلمان جان خود را از دست داده‌اند و سیل اخیر، مرگبارترین فاجعه طبیعی این کشور طی شش دهه گذشته بوده است.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، منطقه برشتس‌گادنر لند در استان جنوبی بایرن آلمان که در مرز با کشور اتریش قرار دارد، تازه‌ترین منطقه‌ای است که روز یکشنبه، ۲۷ تیرماه، تحت تاثیر بارندگی شدید و سیل‌آسا قرار گرفت. دست‌کم یک کشته در این منطقه گزارش شده است و صدها نفر از نیروهای امدادی به‌دنبال افراد مفقود شده می‌گردند. به این ترتیب، تعداد کشته‌شدگان سیل اخیر تنها در کشور آلمان، به ۱۵۷ نفر رسیده است.

سیل و طغیان رودخانه‌ها در اثر بارندگی شدید در اروپا از روز چهارشنبه آغاز شد و به‌ویژه در دو ایالت‌ راینلند-فالتس و نوردراین-وستفالن در غرب آلمان و مناطقی از کشور بلژیک، بیشتربن خسارت را برجای گذاشت. در این مناطق برق قطع و خطوط ارتباطی مختل شده است.

تنها در منطقه سیل‌زده آروایلر در ایالت راینلند-فالتس حدود ۱۱۰ نفر در روزهای گذشته جان خود را از دست داده‌اند و ۶۷۰ نفر هم زخمی شده‌اند. بنابر اعلام پلیس، احتمالا با فرونشستن سیلاب‌ها در این منطقه، اجساد بیشتری کشف خواهد شد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه برای بررسی ابعاد سیل به شهر آروایلر سفر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایالت نوردرراین-وستفالن آلمان نیز دست‌کم ۴۷ نفر در سیل کشته شده‌اند و مجموع تعداد جان‌باختگان در کشور بلژیک تاکنون ۲۷ نفر اعلام شده است. 

اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان، اعلام کرده است که دولت بیش از ۳۰۰میلیون یورو کمک فوری برای خسارت‌دیدگان از سیل و همچنین میلیاردها یورو برای تعمیر خانه‌ها، خیابان‌ها و پل‌های فروریخته درنظر گرفته است. 

در بلژیک روز یکشنبه سیلاب‌ها تا اندازه‌ای فرونشسته و عملیات پاکسازی آغاز شده است. سیل در روزهای گذشته ده‌ها خانه را در شهر پپینستر واقع در شرق بلژیک تخریب کرده است و نیروهای ارتشی برای جست‌وجوی افراد مفقودشده به این شهر اعزام شده‌اند. ده‌ها هزار نفر در بلژیک با قطع برق روبه‌رو شده‌اند و مقام‌های کشور درمورد تامین آب آشامیدنی سالم در این مناطق ابراز نگرانی کرده‌اند.

در هلند سطح آب در سراسر استان جنوبی لیمبورگ بالاست و ده‌ها هزار نفر در سه روز گذشته، از آن منطقه تخلیه شده‌اند. در هلند تنها خسارت‌های مالی در اثر سیل برجای مانده و کشته یا مفقود شدن افراد گزارش نشده است، اما نیروهای خدمات اضطراری هلند همچنان درحال آماده‌باش قرار دارند. 

شنبه‌شب در شهر هالاین، واقع‌در غرب اتریش، نیز در اثر طغیان رودخانه زالتساخ سیل شدیدی جاری شد، اما خسارت جانی گزارش نشده است. با ادامه بارندگی در روز یکشنبه، شهر زالتسبورک و مناطق اطراف آن در اتریش، همچنان در حالت آماده‌باش قرار داردند. در بخش‌هایی از کشور سوئیس نیز با وجود کاهش خطر سیل، همچنان هشدار سیل پابرجاست.  

بیشتر از