گمرک ایران: از اول تیر ۱۴ هزار نفر به ارمنستان سفر کردند

در این مدت ۳۵ پرواز از «فرودگاه امام»، ۳۹۱۱ مسافر را به مقصد ارمنستان منتقل کرده است

ایرانیانی که از امکان سفر به کشورهای دیگر برخوردارند، می‌کوشند با سفر به کشورهای همسایه هرچه زودتر خود را واکسینه کنند- AFP

روز شنبه ۲۶ تیر،  سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد که از اول تیر ماه تا روز گذشته، ۱۴ هزار و ۴ نفر به ارمنستان سفر کرده‌اند.

به گفته سید روح‌الله لطیفی، از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳ نفر از مرز زمینی «نوردوز» در استان آذربایجان شرقی به آن کشور مسافرت کرده‌اند.

وی افزود، در این مدت ۳۵ پرواز نیز از «فرودگاه امام»، ۳۹۱۱ مسافر را به مقصد ارمنستان منتقل کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی گمرک ایران همچنین گفت که از نوزدهم تیرماه، تعداد خروجی مسافر از آن مرز به سمت ارمنستان به شکل چشمگیری کاهش یافت و به ۳۹۶ مسافر رسید، و روز گذشته  (۲۵ تیر ماه) ۱۷۰ مسافر از آن مرز به سمت ارمنستان خارج شدند. اما روند بازگشت مسافر از ارمنستان از روز ۲۲ تیرماه افزایش یافته است و ۹۸۱ نفر در آن روز به کشور بازگشتند، و روز ۲۳ تیرماه نیز رکورد ۲۱۰۰ نفری بازگشت از ارمنستان در گمرک مرزی نوردوز ثبت شد.

پیش از این، سفیر ارمنستان در ایران شرط ارائه واکسن کرونا به گردشگران خارجی را اقامت حداقل ده روزه آن‌ها در آن کشور عنوان کرده بود.

انجام واکسیناسیون کرونا در ایران به دلیل نبود واکسن، با کندی بسیار زیاد و توقف‌های پی‌در‌پی مواجه است. از همین رو، آن دسته از ایرانیانی که از امکان سفر به کشورهای دیگر برخوردارند، می‌کوشند با سفر به کشورهای همسایه هرچه زودتر خود را واکسینه کنند. ایران در حال حاضر در موج پنجم کرونا به سر می‌برد.