بیمارستان‌های تهران اشباع شدند

وضعیت کرونا طی دو هفته آینده بدتر می‌شود

تخت بیمارستانی کافی برای مبتلایان به کرونا وجود ندارد - عکس از اعتماد آنلاین

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام تهران با تاکید بر اینکه معمولاً دو هفته بعد از آغاز اپیدمی آمار فوتی‌ها افزایش می‌یابد، گفت در حال حاضر شرایط بیمارستان‌ها خیلی خوب نیست؛ به‌طوری که تقریباً تمام بیمارستان‌های شهر تهران اشباع شدند.

به گزارش ایسنا، حمید عمادی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران، افزود اکنون به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری، حجم زیادی از بیماران به‌صورت سرپایی این دارو را دریافت کرده و در اورژانس بیمارستان با انجام مراقبت‌های لازم دارو را به بیمار تزریق کرده و بعد بیمار به خانه بازمی‌گردد.

او در توجیه این اقدام اظهار داشت اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم، اکنون همه بیمارستان‌ها قفل بودند و عده‌ای از مردم در خیابان‌ها مانده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه احتمال اینکه وضعیت طی یکی دو هفته آینده بدتر شود هم هست گفت: «در جوامعی که سریع واکسیناسیون را انجام داده‌اند، نشان داده شده که وضعیتشان تا حدی بهتر از کشورهایی مانند ماست؛ بنابراین هم واکسیناسیون‌ را باید سریعاً انجام داده و معطل نکنیم و دوماً اینکه پروتکل‌ها را هم رعایت کنیم. باید توجه کرد که در کشورهایی که واکسیناسیون را انجام داده، اما پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، باز هم شیوع در حال افزایش است؛ بنابراین هم باید پروتکل‌ها را به‌دقت رعایت کنیم که متأسفانه نداریم و هم واکسیناسیون را سریع‌تر انجام دهیم که در حال حاضر قطره چکانی و آرام است.»

وضعیت واکسیناسیون در ایران به‌کندی پیش می‌رود و این موضوع باعث اعتراض و نگرانی بسیاری از مردم شده است. طی ماه‌های اخیر که مسئولان ایرانی در خرید و واردات واکسن تعلل کردند تا شرایط تولید واکسن داخلی را فراهم کنند، هزاران نفر جان خود را از دست دادند. با این حال آنها حاضر نیستند مسئولیت کار را برعهده بگیرند و همچنان وعده می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر بهداشت پیش‌تر اعلام کرده بود که تا پایان پاییز سال ۱۴۰۰ همه جمعیت هدف ایران واکسینه خواهند شد. او همچنین مدعی شده بود که ایران با تولید دو واکسن برکت و پاستور به‌زودی یکی از صادرکنندگان واکسن در جهان خواهد شد، اما حالا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که خط تولید واکسن برکت دچار مشکل شده است.

اگرچه روابط عمومی شرکت شفافارمد وجود هرگونه مشکل در خط تولید این واکسن را تکذیب کرد، اما وعده‌ها و تناقض‌‌گویی‌های مسئولان درباره واکسن موجی از سردرگمی و ناامیدی در جامعه ایجاد کرده است، به‌طوری که ۲۶ درصد پاسخگویان به سؤالات مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) تصور می‌کنند که زمان واکسن آنان هیچ‌وقت فرانمی‌رسد.

با ورود ششمین محموله واکسن کرونا به کشور در روز پنج‌شنبه، ۲۴ تیر، مجموعه واکسن‌های وارداتی جمعیت هلال‌احمر به مرز هفت میلیون دوز رسید. بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون حدود پنج میلیون و نهصد هزار نفر در کشور دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و کمی بیشتر از دو میلیون نفر هم با تزریق دوز دوم واکسینه شده‌اند، اما مجموعه واکسن‌های تزریق شده در کشور هنوز به ۹ میلیون دوز نرسیده است. این در حالی است که وزیر بهداشت بارها ادعا کرده بود تا پایان تیرماه ۱۴ میلیون نفر از جامعه هدف واکسینه می‌شوند و ظرفیت روزانه تزریق واکسن به روزی ۴۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، طی ٢٤ ساعت گذشته، ١٥١٣٩ مبتلا به کرونای جدید در کشور شناسایی شده است و ١٧٥ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.