پلیس هند با ماشین «آب‌پاش» معترضان به «بحران آب» را متفرق کرد

دادگاه عالی هندوستان در حال رسیدگی به شکایت دولت دهلی در مورد قطع سهم آب این شهر توسط ایالت هارایانا است

پلیس با استفاده از ماشین آب‌پاش با کارگران عضو حزب بهاراتیا جانتا مقابله کرد - STR / AFP

پلیس دهلی روز دوشنبه ۲۱ تیر، برای پراکنده کردن جمعیت معترضان به بحران آب از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد. این معترضان عضو حزب حاکم بهاراتیا جاناتا(بی‌جی‌پی) به شبکه آب« ضعیف» این شهر اعتراض داشتند و می‌خواستند آب خانه یکی از روسای سازمان آب را قطع کنند.

معترضان عضو حزب بی‌جی‌پی می‌خواستند آب خانه ساتیندرا جین وزیر بهداشت دهلی را قطع کنند. او رییس سازمان دهلی جال(دی‌جی‌بی) هم هست که مسئولیت شبکه آب پایتخت هند را به عهده دارد.

آقای جین عضو حزب آم آدمی(ای‌ای‌پی) نیز هست. این حزب که در دهلی قدرت را در دست دارد از زمان قرار گرفتن بر مسند قدرت در این شهر، رقیب سیاسی حزب بی‌جی‌پی بوده است.

پیش از این در همان روز دوشنبه نیز کارگران و سیاست‌مداران معترض عضو حزب بی‌جی‌پی در جلوی دفتر این سازمان خدمات شهری تجمع کرده بودند و با برگزاری تظاهراتی در تمام طول روز شعار می‌دادند که شبکه «ضعیف» آب مردم این شهر را دچار بحران کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رسانه‌های هند، آدش گوپتا رییس حزب بی‌ی‌پی دهلی می‌گوید: مردم دهلی دچار مشکل آب هستند و وزرای دولت کجریوال در صورتی مشکلات مردم را درک خواهند کرد که آب خودشان هم قطع شود.

اما حزب ای‌ای‌پی می‌گوید استان هاریانا که در همسایگی دهلی و تحت حاکمیت حزب بی‌جی‌پی قرار دارد سهم آب پایتخت را نمی‌دهد. گویا یک روز قبل از وقایع دوشنبه نیز کارگران عضو این حزب به لوله‌های آب منزل آقای گوپتا در پاتل ناگار آسیب زده بودند.

هم اکنون دادگاه عالی هندوستان در حال رسیدگی به شکایت دولت دهلی در مورد قطع سهم آب این شهر توسط ایالت هارایانا است.

دهلی: پلیس با استفاده از ماشین آب‌پاش با کارگران عضو حزب بهاراتیا جانتا مقابله کرد که بابت بحران آب به دولت دهلی اعتراض داشتند.

ای‌ان‌تی(@ANI)۱۲ ژوییه ۲۰۲۱

وقتی جمعیت معترضان در روز دوشنبه برای قطع کردن آب به خانه آقای جین رسیدند پلیس هم برای پراکنده کردن آن‌ها به ماشین‌های آب‌پاش متوسل شد.

به گزارش رسانه‌های هند، ناوین کومار رییس امور رسانه‌ای حزب بی‌ی‌پی دهلی می‌گوید: با بیل مکانیکی لوله آب خانه جین را قطع کردیم. اگر دولت دهلی طی دو روز آینده به بحران آب گریبانگیر مردم رسیدگی نکند لوله آب خانه آرویند کجریوال(سروزیر دهلی) را هم قطع خواهیم کرد.

به گفته آقای کومار پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش با تظاهرکنندگان مقابله کرد و طی این تظاهرات چند مرد هم دستگیر شدند.

© The Independent