تجمع خانواده منوچهر بختیاری مقابل دادگاه انقلاب در پی ادامه بی‌اطلاعی از او

منوچهر بختیاری پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان آبان ٩٨ است

در پی بازداشت منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری توسط نیروهای امنیتی و نامشخص بودن محل نگهداری او، خانواده بختیاری در اعتراض به این موضوع روز شنبه ۱۹ تیر در برابر دادگاه انقلاب کرج تجمع کردند.

به گزارش هرانا، خانواده بختیاری که از حدود ۷۵ روز پیش هیچ خبری از وضعیت منوچهر ندارند، خواهان اطلاع‌رسانی شدند. با این حال آنها حتی اجازه ورود به ساختمان دادگاه انقلاب را هم پیدا نکردند. این تجمع در حالی برگزار شد که نرگس محمدی نیز خانواده بختیاری را همراهی می‌کرد.

بی‌بی زهرا بختیاری، مادر منوچهر بختیاری نیز در این تجمع حضور داشت. او در این باره گفت: «سه ماه است که اجازه نمی‌دهند مادرش را ببیند و به مادرش زنگ بزند. چرا این کارها را می‌کنند؟ حرف از اسلام می‌زنند؟ دروغ می‌گویند و خدا نمی‌شناسند.»

آصف بختیاری، برادر منوچهر بختیاری در این باره گفت که به دستور «مددی» دادستان دادگاه انقلاب کرج، ما حتی اجازه ورود به دادگاه انقلاب را نیز پیدا نکردیم.

در ماه‌های گذشته پویش پرچم شیر و خورشید با نام منوچهر بختیاری گره خورده بود. پویشی که سعی داشت پرچم شیر و خورشید را به‌عنوان پرچم اصلی ایران معرفی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدر پویا بختیاری با انتشار تصویری از خودش و پرچم شیر و خورشید، در اینستاگرام، از مردم خواسته بود که به ایران فکر کنند و ایرانی بیندیشند.

این اولین‌بار نیست که خبری درباره برخوردهای امنیتی و پلیسی با پدر پویا بختیاری منتشر می‌شود. منوچهر بختیاری پس از کشته‌شدن فرزندش در اعتراضات خونین ۹۸ بارها خشم خود را نسبت به حاکمیت ابراز کرده بود.

چهل روز پس از کشته‌شدن پویا بختیاری خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی خبر از بازداشت اعضای خانواده پویا داد. این خبرگزاری از قول یک «منبع آگاه» این خبر را اعلام کرده و خانواده پویا بختیاری را به تشویق «کشته‌سازی» و «اقدام مسلحانه علیه مردم» متهم کرده بود.

پیش‌تر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، خانواده آقای بختیاری را «ضدانقلاب» توصیف کرده و گفته بود: «کاری به اینکه آن‌ها خانواده چه کسی هستند نداریم.»