بایدن در تماس تلفنی با پوتین خواستار اقدام روسیه علیه حملات سایبری شد

رئیس‌جمهوری آمریکا: ایالات متحده «اقدامات لازم» را برای دفاع از خود در برابر تهدیدات حملات سایبری انجام خواهد داد

جو بایدن (چپ) رئیس جمهوری آمریکا، و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه-Jim WATSON, Grigory DUKOR / AFP / POOL

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از وی خواست تا علیه حملات سایبری باج‌افزارهای فعال در روسیه که به سازمان‌های دولتی و مشاغل خصوصی ایالات متحده حمله می‌کنند اقداماتی صورت دهد.

جو بایدن روز جمعه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین گفت که ایالات متحده «اقدامات لازم» را برای دفاع از ایالات متحده و زیرساخت‌های آن در برابر تهدیدات حملات سایبری انجام خواهد داد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، بخشی از آن گفت‌و‌گو را منتشر کرده است. در آن بیانیه آمده است که جو بایدن در مورد حملات سایبری باج‌افزارها که در خاک روسیه مستقر هستند و بر ایالات متحده و سایر کشورهای جهان تاثیر می‌گذارند، سخن گفته است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، آقای بایدن تأكید كرده است كه «ایالات متحده به اقدامات لازم برای دفاع از مردم و زیرساخت‌های مهم خود در برابر این چالش ادامه خواهد داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید توضیح نداده است که این اقدامات شامل چه مواردی می‌شود و ایالات متحده از چه طریقی قصد پاسخگویی و مقابله با این تهدیدات را دارد.

مقامات دفاعی آمریکا مدعی هستند که روسیه به مکان امنی برای مجرمان سایبری بدل شده است و تا زمانی که خود روسیه را هدف قرار ندهند، با آن‌ها برخوردی صورت نمی‌گیرد.

جو بایدن و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده‌اند که روسیه گروه‌‌های هکری مانند «دارک ساید» و «رویل» را که در سال‌های اخیر حملاتی علیه منافع ایالات متحده انجام داده‌اند، پناه داده است.

در ماه مه ۲۰۲۱ شرکت اپراتور خط لوله «کولونیال پایپ‌لاین»  آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و سیستم‌‌های فناوری اطلاعات آن شرکت مختل شد، و در نتیجه، تمام عملیات آن خط لوله انرژی متوقف شد.

گروه «دارک ‌ساید» در تارنمای خود بهره‌گیری از هرگونه حمایت رسمی و دولتی روسیه را رد کرده است.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ و در پاسخ به این پرسش که چرا با مجرمان سایبری در در روسیه برخوردی نمی‌کند، گفت که اگر آن‌ها قوانین روسیه را زیر پا نگذارند ، هیچ محملی برای پیگرد قانونی آنان در آن کشور وجود ندارد.

حملات سایبری به سازمان‌های دولتی و زیرساخت‌های ایالات متحده، در طول سال‌های گذشته افزایش یافته است.