تهدید ولایتی علیه هاشمیان: ناچارم تصمیمات جدی‌تری بگیرم

قطعی برق و عملکرد ضعیف وزیر بهداشت از جمله انتقادات محمدرضا هاشمیان بود

در پی انتقادات دکتر محمدرضا هاشمیان از قطعی برق در بیمارستان‌ها، وضعیت مدیریت کرونا در کشور و درخواست او مبنی‌بر محاکمه وزیر بهداشت، علی‌اکبر ولایتی به او هشدار داد: «در صورت تکرار چنین مواضعی از سوی شما، این جانب ناچار خواهم بود تصمیمات جدی‌تری اتخاذ نمایم.»

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی که در کنار سمت‌های دیگرش، ریاست بیمارستان مسیح دانشوری را نیز برعهده دارد، در واکنش به انتقادات محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص آی‌سی‌یو در بیمارستان مسیح دانشوری، آن را نسنجیده خواند و اظهار داشت: «القای یاس و ناامیدی گناهی نابخشودنی است. بلکه به عکس انتظار می‌رود با اعلام موفقیت و پیروزی‌های به دست آمده، روحیه نشاط و امید را در جامعه تقویت کنیم و با تحمل رنج و مصائب کار ناشی از تشخیص و درمان و خویشتن‌داری، موجب کاهش نگرانی مردم شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر محمدرضا هاشمیان، در یک پیام ویدئویی از وزیر بهداشت به دلیل سفر مردم به ارمنستان به‌شدت انتقاد کرد و گفت او باید به دلیل «خفت» دادن به مردم ایران محاکمه شود. وی همچنین به مسئله قطعی برق در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت در حد فاصل قطع برق و اتصال دوباره دستگاه ونتیلاتور به برق اضطراری، حیات بیماران کووید ۱۹ به خطر جدی می‌افتد و حتی آنها جان می‌سپارند.

او در این باره ویدئویی نیز در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در توضیح آن گفت: «این بار فیلم این صحنه منتشر شده است، اما ما با چنین صحنه‌هایی بارها مواجه شده‌ایم. اکسیژن که قطع می‌شود بعضی از ونتیلاتورها از دچار اختلال عملکرد می‌شوند. بعضی از ونتیلاتورها که توربینی هستند کاملاً از کار می‌افتند. رفت و آمد اکسیژن بسیار اثر بدی بر بیمار دارد. وقتی که چنین اتفاقی می‌افتد، تا کادر درمان بتوانند اکسیژن را تکمیل کنند گاهی اوقات مشاهده شده که بیماران مبتلا به کرونا جان می‌سپارند. بارها گفته‌ام که متأسفانه وزارت بهداشت جزئیات مرگ بیماران کووید ۱۹ را منتشر نمی‌کند.»

در روزهای گذشته ویدئوهای متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که همگی از یک موضوع مهم حکایت داشتند و آن بلایی است که قطعی برق بر سر بیماران می‌آورد؛ چه بیمارانی که در خانه بستری‌اند و به تجهیزات درمانی متصل به برق نیاز دارند و چه بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. خاموشی‌هایی که حالا به گفته مقام‌های دولت ادامه‌دار خواهد بود و دست‌کم تا مردادماه اوضاع بر همین منوال است.