استخدام محافظ شخصی برای شهردار پس از انتقاد از ترامپ

دو کارآگاه به مدت شش روز، بیست و چهار ساعته مراقب شهردار دیتون بودند


SAUL LOEB / AFP

شهردار دیتون در ایالت اوهایو – جایی که اخیرا ۹ نفر در حادثه تیراندازی کشته شدند – پس از جروبحث با دونالد ترامپ، تحت مراقبت امنیتی بیست و چهار ساعته قرار گرفت.

به گزارش روزنامه دیتون دیلی نیوز، در ابتدا دو کارآگاه به مدت شش روز از نن ویلی، شهردار دیتون، محافظت می‌کردند.

این اقدام احتیاطی در پی سیلی از پیام‌های ابراز نفرت بود که شهردار دیتون پس از جروبحث با رئیس جمهور – پس از دیدار ترامپ از یک بیمارستان – دریافت کرد.

روز هفتم اوت، سه روز پس از حمله مرگبار، خانم ویلی، آقای  ترامپ و سناتور شرود براون به دیدار قربانیان، بازماندگان و امدادگران در بیمارستان میامی‌ولی شهر دیتون رفتند.

کمی بعد، ویلی و براون در یک نشست خبری از رئیس جمهور خواستند که از قانونی برای الزامی شدن گواهی عدم سوء پیشینه برای خرید سلاح، پشتیبانی کند و آن را امضا کند.

خانم ویلی اضافه کرد که امدادگران و قربانیان، از دیدار رئیس جمهور از دیتون سپاسگزار بودند.

ولی همان روز، کمی بعد، آقای  ترامپ در توییتی نوشت که ویلی و بروان آن‌چه را در بیمارستان گذشته «تحریف» کرده‌اند – به‌رغم آن که براون و ویلی تقریبا در باره دیدار آقای ترامپ با بیماران و دیگران تقریبا چیزی نگفته‌ بودند.

ترامپ در توییتی نوشت: «نشست خبری آنها بعد از این که من راهی ال‌پاسو شدم، کذب محض بود. هیچ شباهتی به آن‌چه بین من و آن آدم‌های فوق‌العاده که بخت دیدار و گفتگو با آنها را داشتم، نداشت».

خانم ویلی در پاسخ، ترامپ را زورگو و ترسو خواند.

محافظت شخصی از خانم ویلی کاهش یافته، اما پلیس محلی جزئیات بیشتری در این باره فاش نکرده‌اند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

/www.independent.co.uk/new

© The Independent

بیشتر از جهان