درهای این کافه در ریاض، به روی سگ‌ها باز است

وقت گذراندن در جاهایی مثل کافه و رستوران برای صاحبان حیوانات خانگی همیشه یک دغدغه جدی بوده است

یک سال پس از تجربه موفق اولین کافه حیوانات خانگی در عربستان، اکنون دومین شعبه آن در شهر ریاض افتتاح‌شده است.

سال گذشته، اولین کافه سگ عربستان در شهر ساحلی خُبر افتتاح شد. جایی که صاحبان سگ می‌توانند از نوشیدن قهوه در کنار حیوان خانگی‌شان لذت ببرند. ورود حیوانات خانگی به مکان‌های عمومی در عربستان سعودی مانند بسیاری از کشورهای دیگر مجاز نیست؛ بنابراین وقت گذراندن در جاهایی مثل کافه و رستوران برای صاحبان حیوانات خانگی همیشه یک دغدغه جدی بوده است. این افراد همیشه در جستجوی جاهایی هستند که هم پذیرای خودشان باشد و هم میزبان خوبی برای حیوان محبوبشان باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کافه‌ای که بشود با سگ در آن نوشیدنی سفارش داد ایده جدیدی نیست. در برخی کشورهای مسلمان‌نشین از جمله ترکیه، بسیاری از غذاخوری‌ها محل رفت‌وآمد حیوانات هستند و مردم با خوش‌رویی پذیرای آن‌ها هستند.

اما این کافه سگ‌ها در ریاض پا را از این هم فراتر گذاشته است. «بارکینگ‌لا» فقط فضایی برای چند دقیقه استراحت و نوشیدن قهوه نیست بلکه سگ‌ها می‌توانند در فضایی امن با هم بازی کنند و با دیگر سگ‌ها و صاحبانشان معاشرت کنند.

دلال الشرحان، مالک کویتی این کافه به روزنامه نشنال گفت: «من تصمیم گرفتم مکانی برای صاحبان حیوانات خانگی تهیه کنم که در آن آن‌ها بتوانند از آن لذت ببرند. اگر صاحب یک سگ هستید، نمی‌توانید همراه با او در خیابان یا پارک‌های عمومی بروید تا آن‌ها بازی کنند چون خلاف قانون است.»

او می‌گوید این ایده فقط برای صاحبان حیوانات خانگی جذاب نیست بلکه دیگران هم می‌توانند با کودکان خود به این محل بیایند و از بودن با سگ‌ها لذت ببرند.

بعد از یک سال و نیم در خانه ماندن، دورکاری و قرنطینه در دوران همه‌گیری کرونا، حالا برای صاحبان بسیاری از حیوانات خانگی بازگشت به محل کار و تنها گذاشتن آن‌ها در خانه سخت‌تر از گذشته شده است. برای این حیوانات نیز که به مصاحبت صاحبانشان بیش‌ازپیش وابسته شده‌اند تنها ماندن در خانه ممکن است مشکلات روحی ایجاد کند.

 صاحبان بسیاری از کسب‌وکارها که در دوران رکود اقتصادی کرونا آسیب‌دیده‌اند در پی راه‌های جذب مشتری و بازگرداندن اعتماد افراد به‌وقت گذراندن در محیط‌های عمومی هستند. شاید تعداد بیشتری از صاحبان مشاغل با نگاه ویژه به این بخش از زندگی بعد از کرونا، درهایشان را به روی حیوانات خانگی باز کنند.

بیشتر از زندگی