تحریم فیلم «مولان» در پی حمایت بازیگر آن از پلیس هنگ‌کنگ

بعد از اظهارات این بازیگر، هشتگ «مولان را تحریم کن» در توییتر و ویبو ترند شد

پوستر رسمی فیلم مولان تولید شرکت دیزنی

بازسازی زنده و اکشن فیلم مولان از دیزنی در سال آینده، بعد از اظهارنظر ستاره آن، لیو ییفی، در حمایت از پلیس هنگ‌کنگ علی‌رغم اعتراضات سراسری، با تحریم مواجه شد.

لیو که پست خود را در یک شبکه اجتماعی چینی به نام ویبو منتشر کرد، عکسی را از «روزانه با مردم» منتشر کرد که به چینی نوشته بود: «من از پلیس هنگ‌کنگ دفاع می‌کنم؛ اکنون می‌توانید مرا هم به باد کتک بگیرید.» و در پایین به انگلیسی اضافه شده بود: «واقعا برای هنگ‌کنگ‌ شرم‌آور است.»

او همچنین پیام دیگری منتشر کرد که در کنار چند «اموجی» قلب و بازوهای عضلانی، نوشته بود: «من هم از پلیس هنگ‌کنگ حمایت می‌کنم.»

بعد از اظهارات این بازیگر، هشتگ «مولان را تحریم کن» (#BoycottMulan) در توییتر و ویبو ترند شد و بعضی کاربران پیام‌هایی مختلف در این‌باره منتشر کردند، از جمله: «مولان را تحریم کن چون گرچه مردم هنک‌کنگ اکنون در حال مبارزه برای حقوق اساسی خود هستند و توسط پلیس خود مورد خشونت واقع می‌شوند، ییفی که اینجا شاد و خوشحال در امریکا نشسته و از همه این آزادی‌ها و حقوق خود که آن مردم از آن محروم هستند، لذت می‌برد، از خشونت‌های این پلیس علیه ایشان حمایت می‌کند.»

یک کاربر دیگر نوشت: «من خیلی خوشحال شدم وقتی دیزنی اعلام کرد نسخه دیگری از فیلم مولان خواهد ساخت. او قهرمان دوران کودکی من بود. خیلی ناامیدکننده است که بازیگری که نقش او را ایفا می‌کند، با معترضان در هنگ‌کنگ همدل نیست. آنها هم مانند مولان برای وطن خود می‌جنگند. مولان را تحریم کن.»

شخص دیگری نوشت: «خطاب به همه آنها که اهمیت می‌دهند، فیلم زنده و اکشن مولان را تماشا نکن. بازیگر اصلی فیلم، لیو ییفی از خشونت پلیس که در حال حاضر در هنگ‌کنگ در جریان است، حمایت می‌کند. او به چهره دموکراسی، آزادی و حقوق بشر تف کرده است.»

در هفته‌های اخیر، پلیس چین متهم به استفاده از نیروی شدید و نالازم برای مقابله با معترضان صلح‌‌جوی هنگ‌کنگ شده است. این معترضان از بیش از دو ماه پیش اعتراضات خود را آغاز کرده‌اند و خواهان حق تعیین سرنوشت خود و کشور خود و برخی اصلاحات سیاسی در دولت هستند. در هفته جاری، دولت چین با محکوم کردن معترضان، آنان را با «تروریست‌ها» همسان دانست.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر