افزایش موارد تیراندازی در تعطیلات روز استقلال آمریکا

در ماه ژوییه ۲۰ مورد تیراندازی گروهی و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۳۳۶ مورد تیراندازی در آمریکا گزارش شده است

نیویورک، یکی دیگر از ابرشهرهای آمریکا است که آمار تیراندازی و خشونت‌های ناشی از اسلحه در آن بالا است- Spencer Platt/Getty Images/AFP

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد آمار تیراندازی در تعطیلات آخر هفته چهارم ژوییه، روز استقلال ایالات متحده، از آمار تیراندازی در تعطیلات آخر هفته (روزهای شنبه و یکشنبه) از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، بالاتر بوده است.

نشریه اینترنتی هیل روز سه‌شنبه در گزارشی با این مقدمه نوشت که بر اساس آمار ثبت شده در «بایگانی خشونت اسلحه»، ۱۴ مورد تیراندازی در تعطیلات شنبه و یکشنبه گذشته روی داده که به کشته و زخمی شدن بیش از چهار تن منجر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس همین آمار، در ماه ژوییه ۲۰ مورد تیراندازی گروهی و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۳۳۶ مورد تیراندازی در آمریکا گزارش شده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به آمار بایگانی خشونت اسلحه، در تعطیلات آخر هفته چهارم ژوئیه ۴۰۰ حادثه مرتبط با خشونت ناشی از به‌کارگیری اسلحه در ایالات متحده روی داده که به مرگ دست‌کم ۱۵۰ نفر منجر شده است. تنها در شیکاگو، ۸۳ نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند که ۱۴ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. آمار این حوادث شیکاگو در ماه ژوئن، در مقایسه با همین ماه در سال قبل، دو درصد کاهش داشته، هرچند شمار قربانیان ۱۴ درصد بیشتر بوده است.

نیویورک، یکی دیگر از ابرشهرهای آمریکا که آمار تیراندازی و خشونت‌های ناشی از اسلحه در آن بالا است، هم از آغاز امسال تاکنون و در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، آمار بالاتری داشته و افزایشی ۴۰ درصدی را شاهد بوده است.

بیشتر از جهان