لاشه هواپیمای روسی پیدا شد، همه سرنشینان کشته شده‌اند

این هواپیما در شرق روسیه سقوط کرد

RUSSIAN EMERGENCY SITUATIONS MINISTRY / AFP

خبرگزاری‌های روسیه اعلام کردند که هواپیمای آنتونوفی که صبح امروز از رادار خارج شد، سقوط کرده است و همه سرنشینان آن کشته شده‌اند.

وزارت سوانح غیرمترقبه روسیه اعلام کرد، هواپیمای دو موتوره آنتونوف آن -۲۶ از پتروپاولوفسک مرکز کامچاتکا به پالانا، در شمال شبه جزیره کامچاتکا در حرکت بود که ارتباط خود را با کنترل ترافیک هوایی قطع کرد.

اینترفکس گزارش داد که هواپیما هنگام آماده شدن برای فرود در شرایطی که دید مناسب نداشته به کوه برخورد کرده است.

مقامات هواپیمایی کشوری روسیه تأیید کردند که محل سقوط هواپیما پس از اعزام بالگرد توسط وزارت سوانح غیرمترقبه و اعزام تیم‌ها جستجو، پیدا شده است.

این وزارتخانه گفت که ۲۲ مسافر و  ۶ خدمه در ین هواپیما حضور داشتند. آژانس  خبری روسیهTASS به نقل از مقامات محلی نوشتت: «اولگا مخیروا ، شهردار پالانا، در میان مسافران بود.»

خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که در زمان ناپدید شدن هواپیما هوا در این منطقه ابری بود. این هواپیما از سال ۱۹۸۲ در پرواز بوده است.

استانداردهای ایمنی هواپیمایی روسیه در سال های اخیر بهبود یافته است اما سوانح هوایی، به ویژه برای هواپیماهای قدیمی در مناطق دور افتاده، غیرمعمول نیست.

آنتونوف آن-۲۶ نوعی هواپیمای ساخت دوران اتحاد جماهیر شوروی است که هنوز هم برای پروازهای نظامی و غیرنظامی در برخی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هواپیما از حدود ۵۰ سال پیش که معرفی شد، در ده‌ها سانحه مرگبار درگیر بوده است.

هواپیمای آنتونوف‌-۲۸ ، هواپیمایی مشابه همین هواپیمای سقوط‌کرده، در سال ۲۰۱۲ در سانحه‌ای که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر در همین مسیر شد، به جنگل کامچاتکا برخورد کرد. محققان گفتند كه هر دو خلبان در هنگام سقوط مست بودند.

بیشتر از جهان