دوشنبه دیوانه‌وار در رقابت‌های تنیس ویمبلدون

رقابت‌های تنیس ویمبلدون پس از یک روز وقفه در مرحله یک‌هشتم نهایی پیگیری شد.

جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان - Glyn KIRK / AFP

بنا به رسمی که در این مسابقات وجود دارد بازیکنان یک روز را بین دو هفته مسابقات به طور کامل به استراحت می‌پردازند و پس از آن تمامی بازیکنان باید روز دوشنبه با یکدیگر رقابت کنند که این روز به دوشنبه دیوانه‌وار نیز معروف شده است.

این آخرین سالی است که این رسم اجرا خواهد شد و از سال آینده مسابقات به صورت عادی برگزار خواهد شد. مرد شماره یک جهان، نواک جوکوویچ، در مرحله چهارم مقابل کریستین گارین از شیلی قرار گرفت و موفق شد در یک بازی آسان و در سه ست متوالی با نتایج ۶-۲ ۶-۴ ۶-۲ این حریف جوان را شکست دهد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

جوکویچ با این پیروزی ۵۰مین حضور خود در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات گرند اسلم را ثبت کرد و او توانست ۱۸ برد متوالی خود در رقابت‌های ویمبلدون را به‌ دست آورد. جوکوویچ که ۱۹ عنوان گرند اسلم را به دست آورده است تنها به یک قهرمانی در مسابقات گرند اسلم احتیاج دارد تا با رکورد فدرر و نادال برابری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از حالا زنگ خطر را برای این دو تنیسور مشهور دنیا به صدا در آورده است. جوکوویچ در دو دوره قبلی این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است و برای رسیدن به دیدار پایانی این دور از رقابت‌ها حریفان سرسختی را پیش رو ندارد. جوکو در اظهار نظری عجیب در مورد محبوبیتش در مسابقات تنیس صحبت کرده است. او اذعان داشت که می‌داند به اندازه فدرر و نادال بین هواداران تنیس محبوب نیست و در ۹۰ درصد مسابقات تماشاگران علیه او هستند. او می‌گوید شهرهای کمی هستند که در آنجا طرفداران بیشتری دارد و در این سال‌ها سعی کرده است تا با این موضوع کنار بیاید. 

جوکو می‌گوید تلاش می‌کند در مسابقات زمانی که حریف را تشویق می‌کنند نام خود را در ذهنش تصور کند. اما با این حال بعضی وقت‌ها عصبانی می‌شود و کنترل خود را از دست می‌دهد و حرکاتی انجام می‌دهد که مورد پسند دیگران نیست. جوکو معتقد است او هم یک انسان است و طبیعی است زمانی که موضوعی باعث رنجش او شود واکنش نشان دهد. او می‌گوید شاید در بعضی موارد بسیار انفجاری عمل کرده‌ام اما باید این عصبانیت‌ها را تخیله می‌کردم.

اما راجر فدرر که ماه آینده وارد چهل سالگی می‌شود در مسابقه مقابل سونه گو از ایتالیا کار سختی پیش رو نداشت. حریف جوان ایتالیایی سعی کرد در این مسابقه با سرویس‌های خود، کار را برای فدرر باتجربه دشوار کند. ست نخست فدرر در حالی که ۵-۴ جلو بود و می‌توانست با گرفتن یک گیم ست اول را پیروز شود اینگونه نشد و سونه گو به خوبی به بازی برگشت، در ادامه ست اول بارش باران آغاز شد و برای بستن سقف ورزشگاه ۱۵ دقیقه تاخیر در شروع مجدد بازی اعمال شد. فدرر پس از بازگشت اجازه خود‌نمایی به سونه گو نداد و ست را ۷-۵ پیروز شد. فدرر در دو ست بعدی نیز با نتایج ۶-۴ ۶-۲ پیروز شد تا برای هجدهمین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات راه یابد.

سورین لوتی، کاپیتان تیم دیویس سوئیس که از مربیان و دوستان فدرر نیز است، اعلام کرد که فدرر در مسابقات المپیک شرکت خواهد کرد. فدرر تمامی عناوین مهم تنیس را در آلبوم افتخارات خود دارد اما تاکنون نتوانسته در رقابت‌های المپیک مدال طلا را به دست آورد.

او در مرحله بعدی رقابت‌های ویمبلدون باید به مصاف برنده بازی، مدودف و هورکاچ برود که روز گذشته بازی آن‌ها به دلیل بارش باران نیمه‌تمام ماند و قرار است امروز از سر گرفته شود. اما دوشنبه دیوانه‌وار در قسمت مردان برای روبلف مرد شماره هفت و زورف مرد شماره شش تنیس جهان خوش‌آیند نبود و آن‌ها با قبول شکست برابر حریفانشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.  

بیشتر از تنيس