سرنوشت مبهم میلیون‌ها دلار رمزارز پس از مرگ مالک

«درباره خالق بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو، فقط همین را بدانید شاید بیت‌کوین خودش را هم خلق کرده باشد»

«بیت‌کوین سرنوشت محتوم است. کاملا خارج از هرگونه دخالت و کنش انسانی عمل می‌کند» - Pexels 

در پی مرگ نابهنگام سرمایه‌گذاری جنجالی، ارزش ثروت بیت‌کوینی که از او به جا مانده بیش از دو میلیارد دلار برِآورد می‌شود.

بنا بر گزارش‌های محلی، میرچا پاپسکو در سن ۴۱ سالگی در آب‌های ساحل کاستاریکا غرق شد. گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی بیشتر بر سرنوشت ثروت رمزارزی‌ پاپسکو متمرکز است.

پاپسکو از اولین کسانی بود که این رمزارز را پذیرفت و در سال ۲۰۱۲، «امنیت مبادله بیت‌کوین» MPEx را تاسیس کرد، اما در عین حال برخی او را «پدر مسمومیت‌ بیت‌کوین» نیز می‌دانند.

او یک وبلاگ‌نویس فعال بود، اما زبان تلخ و گزنده‌اش به بسیاری از بحث‌های فنی او در دفاع و حمایت از بیت‌کوین و زیربنای فناورانه‌اش صدمه می‌زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پستی نوشت: «بیت‌کوین سرنوشت محتوم است. کاملا خارج از هرگونه دخالت و کنش انسانی عمل می‌کند. درباره خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو فقط همین را بدانید، بیت‌کوین شاید خودش را هم خلق کرده باشد»

«بیت‌کوین می‌تواند تمام دوستانتان، و تمام کسانی که برایشان احترام قائل‌اید بکشد... می‌تواند توی نوشیدنی‌تان تر بزند و به حیوانات خانگی‌تان تجاوز کند... اگر به جایی که نشسته‌اید صاعقه بخورد، هیچ ربطی ندارد گرمای خوشایند عشق را احساس می‌کنید یا جانسوزترین نفرت قابل‌تصور‌ راــ برق قطع نمی‌شود.»

به گفته پیت ریتزو، سردبیر سابق خبرگزاری کوین‌دسک (CoinDesk)، پاپسکو همان سال‌های اول، با سایر چهره‌های برجسته حوزه بیت‌کوین نیز خصومت داشت.

در پی انتشار گزارش‌ها در مورد مرگ پاپسکو، آقای ریتزو در توییتی نوشت: «میرچا به‌عنوانی یکی از بدنام‌ترین چهره‌های حوزه بیت‌کوین و بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه‌اش باقی خواهد ماند.»

© The Independent

بیشتر از جهان