سخنگوی سپاه: ملت فریب نمی‌خورد، مشارکت در انتخابات کم نبوده

رمضان شریف می‌گوید مردم در انتخابات شرکت کردند و توطئه‌ها خنثی شد

برخلاف آمار وزارت کشور، سخنگوی سپاه مدعی مشارکت بالا در انتخابات شد - تسنیم

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه «جوانان در صورت به تن داشتن لباس جهاد، جریان‌سازی خبری را نمی‌پذیرند»، گفت دشمن می‌گوید مشارکت در انتخابات ایران کم بوده است اما ملت ما فریب آن را نمی‌خورد.

به گزارش ایرنا، رمضان شریف با بیان اینکه  ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی حضور نداشتند، اظهار داشت «در انتخابات اخیر شاهد پیچیده‌ترین طراحی رسانه‌ای سلطه دشمن بودیم تا ملت ما را از حضور در پای صندوق رأی مأیوس کند، اما با سربلندی و افتخار به برکت درایت رهبر و مقاومت جانانه ملت در سال‌های اخیر، تمامی این توطئه دشمنان را نقشه بر آب کرد.»

این در حالی است که انتخابات اخیر ریاست جمهوری، در ایران با پایین‌ترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی، در تضاد با ادعاهای مطرح شده از سوی سخنگوی سپاه قرار دارد.

از بین ۳۱ استان کشور، تنها هشت استان مشارکت بالای ۶۰ درصد داشتند و کمتر از ۵۰ درصد مردم در استان‌های قزوین، خوزستان، مرکزی، فارس، لرستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اصفهان در انتخابات سال ۱۴۰۰ رأی دادند. همچنین، رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد که نرخ مشارکت مردم پایتخت در انتخابات ۲۸ خرداد، ۲۶ درصد بوده است.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط وزارت کشور جمهوری اسلامی، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات شرکت کردند و میزان مشارکت مردم ۴۸.۸ بوده است. با وجود آنکه بسیاری در درستی این آمار تردید دارند و حکومت را به افزایش دروغین میزان مشارکت متهم می‌کنند، با این حال، حتی طبق همین آمار نیز پایین‌ترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری رقم خورده است. بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی، از جمله مادران دادخواه خواستار تحریم انتخابات شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رمضان شریف در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه باید دهه ٦٠ را برای جوانان تبیین کرد، مدعی شد اسرائیل با کمک سازمان مجاهدین خلق و سلطنت‌طلب‌ها اسرار علمی کشور را به سرقت برده است.

سرقت آرشیو هسته‌ای ایران، انفجار‌ها در نطنز و کشته‌شدن محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی به اسرائیل نسبت داده می‌شود. البته مقامات اسرائیل هیچگاه این اتهام‌ها را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان موساد پیشتر،  با اشاره به سرقت آرشیو هسته‌ای ایران گفته بود اطلاعات به دست آمده از این آرشیو ماهیت نظامی برنامه‌های هسته‌ای ایران و دروغ‌هایش را برای جهان فاش کرد.

همچنین، محمد احمدی‌نژاد نیز با تأکید بر نفوذ در میان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، گفته است: «این باند فاسد امنیتی باید نقش خودش را در ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجارهای نطنز تشریح کند. در تورقوزآباد و در سازمان فضایی، اسناد بسیار مهمی سرقت کردند، این‌ها شوخی نیست، این اسناد امنیت کشور است، این‌ها آمدند و بردند.»