احمدی‌نژاد: مسئول مقابله با جاسوسان اسرائیل، خودش جاسوس اسرائیل بود

محمود احمدی‌نژاد، در پی انتقادهای اخیر پس از رد صلاحیتش، اتهامات سنگینی را متوجه وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی کرد

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای که روز جمعه از وی منتشر شد، با انتقاد از ضعف نیروهای امنیتی گفت: «این باند فاسد امنیتی باید نقش خودش را در ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجارهای نطنز تشریح کند. در تورقوزآباد و در سازمان فضایی، اسناد بسیار مهمی سرقت کردند، این‌ها شوخی نیست، این اسناد امنیت کشور است، این‌ها آمدند و بردند.»

او به پنهان‌کاری نیروهای امنیتی در مورد نفوذ اسرائیل پرداخت و گفت که آنها برای حل موضوع به سراغ چند زندانی رفتند و با وعده آزادی از آنها خواستند تا مسئولیت این کار را قبول کنند.

وی در این باره گفت: «برای این‌که خط نفوذ را پنهان کنند و مردم یا مسئولان بالاتر متوجه نشوند که یک شبکه نفوذ دارد این کارها را می‌کند، رفتند سراغ چند نفر از زندانیان و آن‌ها را مجبور کردند بیایند جلوی دوربین، اما من همان موقع به وزیر مربوطه گفتم این دروغ است و مسخره‌اش را در آوردید.»

اشاره رئیس‌جمهوری پیشین ایران به دستگیری مازیار ابراهیمی است. ابراهیمی که از سوی مقامات امنیتی ایران به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌های ترور دانشمندان هسته‌ای دستگیر شده بود و حتی تا اجرای حکم اعدام هم پیش رفته بود، در نهایت آزاد شد و بعد از آن برای آغاز یک زندگی دوباره از ایران بیرون آمد و اکنون در آلمان زندگی می‌کند. ابراهیمی در مصاحبه خود فاش کرد که دعوای نهادهای امنیتی در ایران بود که ماجرای دستگیری، شکنجه و در نهایت آزاد شدن او را باعث شد.

کمی بعد از بالا گرفتن واکنش‌ها به این ماجرا، عبدالله شهبازی، تاریخ‌نگار نزدیک به بیت رهبری، در تلگرام نوشت: «برخی شایعات حاکی است که مسئول پرونده دستگیرشدگان متهم به ترور دانشمندان هسته‌ای که مستند جنجالی «کلوپ ترور» را بر اساس اقاریر اجباری دستگیرشدگان (مازیار ابراهیمی و دیگران) ساخت و پخش کرد، به اسرائیل گریخته است.»

شهبازی همچنین نوشته بود: «این پرسش مطرح است که چرا مسئولین مربوطه دربارة چنین مطالبی اطلاع‌رسانی نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با انداختن تقصیر گردن این و آن برخی اقدامات عجیب و غیر قابل توضیح تاریخ اطلاعاتی ایران را استتار کنند؟ آیا اعلام نفوذ اسرائیل آن‌قدر سنگین است که ترجیح می‌دهند اعتماد عمومی به سیستم اطلاعاتی کشور مخدوش شود ولی نپذیرند که اسرائیل، یا هر جای دیگر، در این سیستم نفوذی داشته و گاه رفتارهایی دیکته شده که منشأ آن «دشمن» بوده است؟»

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنانش با جزئیات به نحوه سرقت اسناد هسته‌ای پرداخت و اظهار داشت در تورقوزآباد آمدند و آن عملیات سنگین را انجام دادند، چند وانت اسناد را بردند و تحویل اسرائیل دادند. مگر یک برگه بوده که بگذارند توی جیبشان، چند وانت اسناد بوده است. در این کشور، با این همه ایست بازرسی، چطور چند وانت اسناد را از کشور خارج کردند.

او با تأکید بر اینکه بالاترین فردی که مسئول کنترل و مقابله با جاسوسان اسرائیل در وزارت اطلاعات بود، خودش جاسوس اسرائیل از کار درآمد، افزود آیا این فرد به‌تنهایی در وزارت اطلاعات جاسوس اسرائیل شده و هیچ ارتباطاتی ندارد و عملیات فراوانی را در ایران پشتیبانی کرده است و به‌تنهایی این کار را کرده است؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته، یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان موساد در اظهاراتی جنجالی از جزئیات عملیات‌های موساد در ایران پرده برداشت.

به گفته او ۲۰ مأمور موساد در این عملیات شرکت داشتند که هیچ‌کدام اسرائیلی نبودند. برخی از آنها از ایران خارج شده‌اند و همه آنها زنده هستند. با این حال موساد در تلاش است تا بقیه افراد باقی‌مانده را نیز از ایران خارج کند.

وی گفت که این عملیات را از مرکز فرماندهی موساد در تل‌آویو اداره می‌کرد و موساد دو سال قبل از انجام عملیات، به دستور وی کار را آغاز کرده بود

کوهن در این باره گفت: «ما می‌دانستیم آنها به طور پنهانی اسرار هسته‌ای خود را ذخیره می‌کنند - چیزهایی که ما نمی‌دانستیم ... من تصمیم گرفتم که بفهمیم ایرانی‌ها برای ما چه برنامه‌ریزی دارند.»  

تیم عملیات هشداردهنده‌ها را خنثی کرد و وارد سایت شده است. پس از آنکه تصاویر اسناد در تل‌آویو چک و تأیید شد، ۳۲ گاوصندوق نگهداری اسناد را باز کرده و اسناد را خارج کرده‌اند. پس از عملیات نیز موساد کامیون‌های بسیاری را به حرکت در آورد تا ایرانی‌ها نتوانند کامیون اصلی را که حاوی ۵۰ هزار سند و ۱۶۳ دیسک بود، شناسایی کنند.

رئیس پیشین موساد تأکید کرد این سازمان از سال‌ها پیش فخری‌زاده را زیر نظر داشته و به لحاظ فیزیکی هم به او دسترسی داشته است.

او افزود فخری‌زاده به دلیل اینکه دانش نظامی دررابطه‌با پروژه هسته‌ای را در اختیار داشت، زیر نظر قرار گرفته بود.