رئیس سابق موساد: به قلب ایران نفوذ کردیم

«محرمانه‌ها را فاش کردیم و اعتماد به نفس آنها را گرفتیم»

یوسی کوهن، در مراسم خداحافظی پس از پنج سال ریاست سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، گفت: «به قلب ایران نفوذ کردیم و محرمانه‌ها را فاش کردیم.»

به گزارش تایمز اسرائیل کوهن گفت: «به قلب دشمن (ایران) نفوذ کردیم، اطلاعات را گردآوری کردیم و محرمانه‌ها را فاش کردیم و به این ترتیب اعتماد‌به نفس آنها را گرفتیم.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز اخیرا گفته بود با سوراخ کردن سقف ساختمان تورقوز‌آباد و سازمان فضایی، «اطلاعات و اسناد را برده‌اند.» وزارت اطلاعات به دلیل این اظهارات احمدی‌نژاد را به «تشویق اذهان عمومی» متهم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرقت آرشیو هسته‌ای ایران، انفجار‌ها در نطنز و کشته شدن محسن فخری‌زاده، چهره‌کلیدی برنامه‌های هسته‌ای-نظامی جمهوری اسلامی که به اسرائیل نسبت داده می‌شود در دوره ریاست کوهن اتفاق افتاد. البته مقامات اسرائیل هیچگاه این اتهام‌ها را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

کوهن با اشاره به سرقت آرشیو هسته‌ای ایران گفت که اطلاعات به دست آمده از این آرشیو ماهیت نظامی برنامه‌های هسته‌ای ایران و دروغ‌هایش را برای جهان فاش کرد.

کوهن روز دوشنبه نیز توصیه کرده بود اسرائیل با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران عملیات خود را تشدید کند و درباره عبور از خط قرمز‌ها به جمهوری اسلامی «درس عبرت» بدهد.

دیوید بارنئا، معاون کوهن از امروز (سه‌شنبه) به عنوان رئیس موساد کار خود را شروع می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیش‌تر گفته بود که هدف اصلی موساد باید جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشد.