جایزه بزرگ اشتیریا: همیلتون در گرد و غبار فرستاپن گم شد

فرستاپن فاصله‌ خود با همیلتون را در صدر جدول رده‌بندی رانندگان به ۱۸ امتیاز رساند

ANDREJ ISAKOVIC / AFP فرستاپن شادمان از خودروی ردبول بیرون آمد - 

روز یکشنبه مکس فرستاپن در مسابقه‌ای که بیشتر برایش حکم سفر تفریحی داشت، پیش از همه از خط پایان جایزه بزرگ اشتیریا گذشت.

مسابقه جایزه بزرگ اشتیریا یکی از دو مسابقه تقویم امسال فرمول یک است که در اتریش برگزار می‌شود. اشتیریا یکی از ایالت‌های جنوب غربی اتریش است.

روز شنبه در زمان‌گیری تعیین خط، فرستاپن میخش را محکم کوبیده بود تا مسابقه امروز را از مکان اول شروع کند. لوئیس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس بنز و هم‌تیمی‌ فنلاندی‌اش والتری بوتاس هم در مکان‌های بعدی مسابقه را شروع کردند.

اعجوبه هلندی تیم ردبول از همان لحظه شروع پیش افتاد و هر چه گذشت، فاصله‌اش را با همیلتون که دارنده هفت عنوان قهرمانی فرمول یک جهان است، بیشتر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مسابقه‌ای بی‌حادثه و کسالت‌آور، همیلتون که پاسخی برای پیشتازی فرستاپن نداشت، به مقام دوم قناعت کرد تا در پایان، چهارده ثانیه دیرتر از او از خط پایان بگذرد. بوتاس هم سوم شد.

با این پیروزی، فرستاپن فاصله‌اش با همیلتون را در صدر جدول رده‌بندی رانندگان به ۱۸ امتیاز رساند تا هفته آینده، روی پیست «ردبول رینگ» اتریش برود.

این دومین پیروزی پیاپی فرستاپن و چهارمین پیروزی پیاپی تیم ردبول  در این فصل بود.

اما عنوان بهترین راننده مسابقه یکشنبه به شارل لکلر فرانسوی از تیم فراری رسید. بالچه جلو خودرو لکلر در دور اول مسابقه آسیب دید و او ناچار شد مسابقه را از نو، از مکان آخر شروع کند، اما با رانندگی تهاجمی و سبقت گرفتن سایه به سایه از خودروهای دیگر، در پایان جایگاه هفتم مسابقه را از آن خود کرد.

بیشتر از ورزش