مقام وزارت علوم: مواد مخدر زودتر از پیتزا در دسترس جوانان قرار می‌گیرد

«آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌های ایران در زمینه آسیب‌های اعتیاد و پیشگیری از آن ناکافی است»

بر اساس آماری که ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه داد، ۶۴ هزار نفر از افراد معتاد «معتادان متجاهر» هستند- عکس از خبرگزاری فارس

مدیر کل دفتر سلامت وزارت علوم با اشاره به اینکه مواد مخدر در ایران در دسترس و ارزان است این مساله را علت اصلی سوق داده شدن افراد به سمت اعتیاد دانست.

مجید صفاری نیا در سخنان روز شنبه خود در یک نشست تخصصی با عنوان پیشگیری از اعتیاد افزود: در حال حاضر تهیه و سفارش پیتزا بیشتر از سفارش مواد زمان می‌برد و تمام این عوامل نشان می‌دهد که امروز آموزش‌ها در زمینه آسیب‌های اعتیاد و پیشگیری از آن ناکافی بوده است.

این مقام وزارت علوم با اشاره به بحث پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تا کنون ۵۰ جلد کتاب در خصوص اعتیاد و پیشگیری از آن منتشر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به صفاری نیا آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌های ایران برای بالا بردن تاب آوری و حل مسئله ناکافی است و خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود با مشکلاتی مواجه هستند.

سال گذشته ناصر اصلانی معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که در ایران بیش از چهار میلیون معتاد وجود دارد که از این تعداد دو میلیون و چهارصد هزار معتاد به طور رسمی شناسایی شده‌اند.

بر اساس آماری که این مقام ارشد در ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه داد، ۶۴ هزار نفر از این افراد «معتادان متجاهر» هستند. این عبارت از سوی مقامات ایران برای معتادانی استفاده می‌شود که به گفته آنها با وجود امکانات لازم  حاضر نشده‌اند برای ترک اعتیاد و درمان اقدام کنند و ناگزیر باید آنها را به مراکز درمان اجباری انتقال داد.

جمهوری اسلامی ایران همواره برای مبارزه با مواد مخدر به روش‌های مختلفی از جمله اعدام روی آورده و هزاران نفر تاکنون در این چارچوب اعدام شده‌اند. 

منتقدین بر این باور هستند که مجازات اعدام نمی‌تواند در برابر قاچاق و مصرف مواد مخدر اقدامی بازدارنده باشد.