اگر آمریکا از استفاده از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد، توافق ممکن خواهد بود

واشینگتن قرار نیست تمامی تحریم‌هایی را که دولت قبلی آمریکا علیه تهران اعمال کرده، لغو کند

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به موضع فرانسه و ایالات متحده - عکس از فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به موضع مشترک وزرای امور خارجه فرانسه و ایالات متحده در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران گفت روشن است که اگر آمریکا تصمیم خود را بگیرد، آماده اجرای کامل تعهدات خود شود و از استفاده از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد، توافق ممکن خواهد بود. 

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده با اشاره به اینکه ایران علی‌رغم خروج آمریکا از برجام همچنان آن را زنده نگه داشت، اظهار داشت در خلال مذاکرات وین بارها اعلام شد که این آمریکا است که توازن برجام را برهم زده و در یک عدم پایبندی کامل، عملاً مانع اجرای برجام شده است. کما اینکه مکرر تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات خود ذیل برجام را به شرط اجرای کامل آن از سوی آمریکا دارد و سایر طرف‌ها نیز به خوبی از موضع ایران مطلع هستند.

پیش‌تر، آنتونی بلینکن در یک نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در پاریس، با ابراز نگرانی از تمدید نشدن توافق موقت ایران و آژانس برای ادامه نظارت‌ها خواهان اقدامات ایران برای رفع آن شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در ارتباط با مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران گفت، واشینگتن قرار نیست تمامی تحریم‌هایی را که دولت قبلی آمریکا علیه تهران اعمال کرده است را لغو کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه (۲۴ ژوئن) گفت واشنگتن و تهران هنوز «اختلافات جدی» دارند که باید در مذاکرات جاری برای بازگشت به پیروی دوجانبه از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران آن‌ها را برطرف کنند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده که نخواست هویتش فاش شود، روز پنجشنبه (۲۴ ژوئن) به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن و تهران هنوز «اختلافات جدی» دارند که باید در مذاکرات جاری برای بازگشت به پیروی دوجانبه از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران آن‌ها را برطرف کنند.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا از فروردین ماه با میانجیگری اتحادیه اروپا آغاز شد و تاکنون شش دور از آن برگزار شده است.