اشرف غنی وارد واشنگتن شد

این سفر دو روزه به درخواست رسمی ایالات متحده آمریکا انجام شده است

 محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، در راس یک هیئت بلندپایه، امروز ۲۴ ژوئن وارد واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا، شد.

در خبرنامه‌ای که در این مورد از سوی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان ساعتی پیش منتشر شد، آمده است که هیئت افغانستان با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، اعضای کنگره و سنا و نیز شماری از مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر به دعوت رسمی جو بایدن انجام شده است و دو روز طول خواهد کشید.

در این سفر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز آقای غنی را همراهی می‌کند.

آقای عبدالله لحظاتی پس از رسیدن به واشینگتن در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «در این سفر طرف افغانستان درباره روند صلح، تداوم همکاری و روابط راهبردی کابل-واشینگتن پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، ادامه همکاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم و تداوم کمک‌های جامعه بین‌المللی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و ادامه کمک‌های توسعه‌ای ایالات متحده به افغانستان گفت‌و‌گو خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 سفر رئیس جمهور افغانستان به آمریکا درحالی انجام می‌شود که سطح خشونت‌ها در افغانستان به شدت افزایش یافته است و طالبان بر بیش از ۴۰ درصد خاک افغانستان مسلط شده‌اند.   

در همین حال کارشناسان آمریکایی نیز از فروپاشی نظام در افغانستان در فرصت کم پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور هشدارد داده‌اند.

آمریکا قرار است تمامی نیروهایش را تا ۱۱ سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱) از افغانستان بیرون کند و تلاش دارد تا قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی، افغانستان به توافق صلح با طالبان دست یابد.

بیشتر از جهان