شکایت کارمندان شاغل در فروشگاه‌ها از لمس نامناسب جنسی

11 در صد کارمندان شاغل در فروشگاه‌ها می‌گویند که آن‌ها لمس نامناسب جنسی را تجربه می‌کنند

عکس از ویکی میدیا

نتایج یک‌پژوهش جدید نشان می‌دهد که در بریتانیا، از هر ده نفر کارمند شاغل در فروشگاه‌ها، بیش از یکنفر (۱۱ در صد) لمس نامناسب جنسی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی شرکت حقوقی فوت انستی (Foot Ansty) از ۱۰۳۱ نفر زن و مرد شاغل در بخش خرده فروشی، تعرض جنسی می‌تواند صدها هزار نفر را در بریتانیا تحت تاثیر قرار دهد چرا که ۱۱ درصد، نماینده حدود  ۳۱۹۰۰۰ نفر شاغل در این بخش است.

بیش از یک سوم شرکت کننده‌ها در این نظرسنجی (۳۶ در صد) اعتقاد دارند که کارفرمای آنها در پیشگیری از این موارد «می‌توانست بهتر عمل کند».

در عین حال، حدود نیمی از آنها گفتند که زبان جنسیت زده، نژاد پرستانه، همجنس‌گرا هراسانه یا کلام‌های خشونت آمیز دیگر را در محیط کار شنیده‌اند.

وقتی از پاسخ دهنده‌ها خواسته شد که تجربیات خود را از تعرض جنسی در محیط کار به اشتراک گذارند، یک نفر گفت که یکی از همکاران مرد، آنها را «مجبور» می‌کرد روی زانویش بنشینند.

او افزود: «و (این مرد) به قدری از پشت به من نزدیک می‌شد که گرمای بدنش را حس می‌کردم.»

یکی دیگر از آنها فاش کرد: «من با دو همکار مرد در نهادی کار می‌کردم؛ رفتار آنها از لحاظ کلامی و فیزیکی  نامناسب بود. متاسفانه بعلت رابطه‌ای که با یکی از کارکنان ارشد داشتند، از رفتارشان چشم پوشی شد.»

 دیگری گفت که یکی از همکارانشان «اصرار در لمس نامناسب دیگران داشت».

او افزود: «چون سن آن زن بالا بود، همه چشم پوشی کرده و رفتار او را بامزه تلقی می‌کردند».

پاتریک هاوارث، مدیر بخش خرده فروشی و مصرف کننده فوت انستی در خصوص این یافته‌ها اظهار نظر کرد: «این ارقام چشمگیر هستند، صادقانه بگویم این آمار، اعتبار افراد فعال در زمینه قانون استخدام را زیر سوال می‌برد . امیدوارم این یافته‌ها اهمیت ارائه آموزش با کیفیت به مدیران در زمینه‌هایی که می‌تواند اعتبار سازمان را خدشه دار کند، بیش از پیش برجسته کند. مدیران کسب و کارها خواستار پایان دادن به رفتارهائی هستند که در این ارزیابی به آن اشاره شده است.»

هاوارث افزود: «یافته‌ها نشان می‌دهد که اکثر تعرض‌های جنسی از کسانی سر می‌زند که «بطور چشمگیری» ارشدتر از قربانیان هستند. او گفت دلیلی که این رفتارها امروز هم ادامه می‌یابد‌ این است که ممکن است مدیران در روبرو شدن با رفتارهایی از این دست، آموزش‌های لازم را ندیده باشند».

«بسیاری از مدیران بر اساس توانائی‌های فنی خود ترفیع می‌گیرند در حالیکه مجهز به مهارت‌های لازم برای مدیریت موارد تعرض نیستند و حتی توان تشخیص آن را نیز ندارند. کسی تقصیر ندارد، چیزی که مهم است تغییر دادن آن است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life

© The Independent

بیشتر از جهان