خواهر رهبر کره شمالی امید آمریکا برای مذاکره را مسخره کرد

نماینده آمریکا در امور کره شمالی، علی‌رغم ابراز تمایل به مشاهده واکنش مثبت از کره شمالی برای مذاکرات، گفت که تحریم‌ها لغو نخواهند شد

کیم یو جون، خواهر رهبر کره شمالی -JORGE SILVA / AFP

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، امیدهای آمریکا به ازسرگیری زودهنگام دیپلماسی را به باد استهزا گرفت و گفت که انتظارات آمریکا برای مذاکرات تنها «آن‌ها را در ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد.»

او این سخنان را روز سه‌شنبه و در واکنش به گفته‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، اظهار داشت. سالیوان روز یکشنبه گفته بود که در نطق اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، «نشانی جالب»‌ از آمادگی او هم برای مقابله و هم برای دیپلماسی با آمریکا مشاهده کرده است.

کیم یو جونگ، در بیانیه‌ای که در خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، نوشت:‌ «یک ضرب‌المثل کره‌ای می‌گوید بیشترین فایده رویا در تعبیر کردن آن است، نه در داشتن آن.»

او همچنین گفت:‌ «به نظر می‌رسد آمریکا ممکن است وضعیت را طوری تعبیر کند که انگار به دنبال راحتی خودش است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «توقعی که آنان در مسیر اشتباه انتخاب کرده‌اند، آن‌ها را به ورطه ناامیدی عمیق می‌کشاند.»

بیانیه کیم یو جونگ در روز سه‌شنبه و همزمان با سفر سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا برای امور کره شمالی، به سئول صادر شده است. سونگ کیم قرار است با مون جای-این، رئیس‌جمهور کره جنوبی و لی این‌-یونگ، وزیر اتحاد و مناسبات کره شمالی، دیدار کند.

روز دوشنبه، سونگ کیم برای ملاقات با مقام‌های کره شمالی ابراز تمایل کرد و گفت که در انتظار دریافت «پاسخی مثبت و زود» است.

پیش‌تر، سونگ کیم در دیدار با وزیر اتحاد کره جنوبی گفته بود که واشنگتن و سئول درباره خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه‌جزیره کره از طریق دیپلماتیک تعهد کرده‌اند.

لی این-یونگ، وزیر اتحاد کره جنوبی، گفت امیدوار است که کره شمالی به مذاکرات بازگردد.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی با وجود ابراز تمایل به مشاهده واکنش مثبت از کره شمالی برای مذاکرات، تاکید کرد که تحریم‌ها لغو نخواهند شد.

هفته گذشته، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، در جلسه حزب حاکم این کشور سیاست کره شمالی دولت بایدن را تحلیل کرد و از مقام‌ها خواست که هم برای مذاکره آماده شوند و هم برای مقابله. او تاکید کرد که مقام‌ها «به ویژه خود را برای مقابله آماده کنند» تا از امنیت ملی محافظت کنند.

مقام‌های آمریکایی پیشنهاد کرده‌اند که بایدن در مورد کیم جونگ اون، مسیری بین سیاست دیدار مستقیم ترامپ و صبر استراتژیک اوباما را در پیش بگیرد.