آمریکا: اختلافات با ایران بر سر احیای برجام هنوز باقی است

حل مسائل فنی مربوط به ویرایش توافق نهایی دو هفته طول خواهد کشید

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، روز یکشنبه گفت که هنوز اختلافاتی میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای (برجام) باقی است.

سالیوان در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا تکرار کرد که تصمیم نهایی در باره موضع ایران را رهبر جمهوری اسلامی ایران باید بگیرد.

او گفت: «هنوز بر سر برخی مسایل کلیدی، از جمله تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای که ایران باید به گردن بگیرد، تا رسیدن به توافق فاصله داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود که لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران هنوز در دستور کار مذاکرات جاری در وین است.

از سویی نیز عباس عراقچی، رئیس هیئت مذاکره کننده ایران، روز یکشنبه گفت که «آمریکا باید به ما تضمین بدهد که دوباره از برجام خارج نمی‌شود یا دوباره تحریم‌ها را برقرار نمی‌کند. بدون این تضمین‌ها، بازگشت به برجام برای ما قابل قبول نیست.»

هم‌زمان، انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای، روز یکشنبه با اشاره به ادامه پیشرفت در این مذاکرات گفت که نمایندگان و دیپلمات‌های مذاکره کننده برای مشاوره بیشتر به پایتخت‌هاشان بازگشته‌اند.

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، نیز یکشنبه پس از پایان ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «پس از آغاز دور هفتم مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای، حل مسایل فنی مربوط به ویرایش توافق نهایی دو هفته طول خواهد کشید.»