دیدارهای ظریف و بورل در ترکیه و عراقچی و گروسی در اتریش

ظریف بار دیگر بر رویکرد جمهوری اسلامی در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرده است

دیدار محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز جمعه در ترکیه با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- عکس از توییتر وزارت امور خارجه ایران

همزمان با دور ششم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز جمعه در ترکیه با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مذاکرات هسته‌ای جاری در وین از محورهای اصلی گفت‌وگوی دو طرف در این دیدار بود که در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا انجام شد.

بر اساس این گزارش، آقای ظریف بار دیگر بر رویکرد جمهوری اسلامی در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرده است.

ایران و آمریکا از فروردین ماه مذاکرات غیرمستقیمی را با میانجیگری اتحادیه اروپا و حضور سایر اعضای باقی‌مانده در برجام با هدف احیای آن آغاز کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دور ششم این مذاکرات این هفته آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طرف‌های مختلف می‌گویند مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و نیازمند تصمیمات دشوار است.

معاون آقای بورل، انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات و رئیس کمیسیون مشترک برجام است.

همزمان، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در وین با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات برجام گفت‌وگو کرد.

کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس در توییتی نوشت، عباس عراقچی و رافائل گروسی علاوه بر آخرین تحولات مذاکرات، درباره کمک احتمالی آژانس به این روند نیز گفت‌وگو کردند.

میخائیل اولیانوف رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: «مذاکرات وین برای پایان موفق این روند طولانی و بسیار پیچیده نیاز به زمان بیشتری دارد.»

پایگاه خبری اکسیوس روز جمعه از قول یک مقام آمریکایی گزارش داد، آمریکا می‌خواهد تا پیش از آغاز به کار دولت جدید ایران، توافق احیای برجام را نهایی کند.

این مقام که هویتش فاش نشده افزود، اگر زمان بگذرد و توافقی حاصل نشود، آنگاه به این نتیجه خواهیم رسید که در یک بازه زمانی معقول در دسترس نخواهد بود.