پرتغال ۲ آلمان ۴؛ شرایط برای صعود از گروه مرگ رقابت‌ها سخت و دشوار شد

پرتغال برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها با کسب یک امتیاز مقابل فرانسه هم می‌تواند شانس خود برای صعود را زنده نگاه دارد

پیروزی پر گل تیم فوتبال آلمان مقابل پرتغال - Matthias Schrader / POOL / AFP

رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۰ در آخرین روز از دور دوم رقابت‌ها پیگیری شد و در مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقه این مرحله، تیم فوتبال پرتغال به مصاف تیم ملی فوتبال آلمان رفت. پرتغال که در بازی اول خود با درخشش رونالدو سه بر صفر مجارستان را مغلوب کرده بود، می‌توانست با گرفتن حداقل یک امتیاز صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کند.

تیم فوتبال آلمان که در بازی اول مقابل قهرمان جهان یعنی فرانسه قرار گرفته بود، این رقابت‌ها را با شکست از این تیم آغاز کرد و می‌دانست که باخت در بازی مقابل پرتغال، به معنی وداع زودهنگام با رقابت‌ها است.

ژرمن‌ها بازی را خیلی خوب و تهاجمی شروع کردند و گوسنس خیلی زود آن‌ها را به گل رساند اما داور ویدیویی این گل را مردود اعلام کرد. رفته‌رفته پرتغال بازی را به دست گرفت و روی یک ضد حمله به گل رسید. پاس ژوتا در داخل محوطه جریمه موقعیتی راحت را در اختیار رونالدو قرار داد و او توانست گل اول پرتغال در این مسابقه و سومین گل خود در رقابت‌ها را به ثمر برساند؛ اما به یک‌باره بازی ژرمن‌ها تغییر کرد.

 هاورتز که در ۳۰ دقیقه نخست مسابقه، بازی ضعیفی را به نمایش گذاشته بود و احتمال می‌رفت پیش از نیمه تعویض شود، به کلی تغییر کرد. آن‌ها خیلی سریع به بازی بازگشتند و طوفان مانشافت تیم پرتغال را به سختی گرفتار کرد. آلمان‌ها در همان نیمه نخست و روی اشتباهات مرگ‌آور مدافعان پرتغال دو بار به گل رسیدند. فشار حملات آلمان‌ها به‌گونه‌ای بود که مدافعان پرتغال دو بار در دقایق ۳۵ و ۳۹ دروازه خود را باز کردند و آلمان‌ها با پیروزی به رختکن رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، تفکرات لوو، سرمربی آلمان‌ها، بازهم بر رقیب برتری داشت و هاورتز در دقیقه ۵۱ و گوسنس در دقیقه ۶۰ موفق شدند دو بار دیگر دروازه مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها یعنی پرتغال را باز کنند و به عنوان یکی از مدعیان کسب قهرمانی در این رقابت‌ها مطرح شوند.

سانتوس، سرمربی تیم پرتغال، پس از دریافت گل تعویض‌های زیادی انجام داد و با بیرون بردن برناردو سیلوا و برونو فرناندز سعی داشت روش و شیوه بازی را تغییر دهد. ژوتا هم در دقیقه ۶۷ گل دوم را برای آن‌ها به ثمر برساند اما عبور از خط دفاعی مستحکم آلمان‌ها بیش از این امکان‌پذیر نشد و حضور رودیگر در خط دفاعی و نویر در درون دروازه کار را برای مهاجمان پرتغال سخت کرده بود.

 در نهایت آلمان‌ها شکست سنگینی را به تیم فوتبال پرتغال تحمیل کردند و چهار بر دو پیروز شدند. با این نتیجه، معادلات در گروه مرگ رقابت‌ها بسیار پیچیده شده است؛ پرتغال در آخرین دیدار خود در این گروه به مصاف فرانسه‌ای خواهد رفت که در دومین بازی خود مقابل مجارستان در این گروه به تساوی رسیده است. فرانسه نتوانست در آن مسابقه پیروز میدان باشد و با تساوی یک-یک مقابل تیم سخت‌کوش مجارستان متوقف شد؛ هرچند با چهار امتیاز در صدر جدول گروه است.

پرتغال برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها با کسب یک امتیاز مقابل فرانسه هم می‌تواند شانس خود برای صعود را زنده نگاه دارد و شکست مقابل این تیم می‌تواند پایان کار آن‌ها در این مسابقات باشد. آلمان‌ها نیز باید در مقابل تیم نه چندان قدرتمند مجارستان به میدان بروند که با این نمایش درخشان مقابل پرتغال، احتمالا مقابل مجارها نیز پیروز خواهند شد و صعودشان را از این گروه حتی به عنوان تیم اول، جشن می‌گیرند.

یوآخیم لوو پس از پیروزی شیرین مقابل پرتغال گفت: «ما در این چند روز با بازیکنان صحبت‌های زیادی کردیم و می‌دانستیم برای داشتن شانس صعود باید در این مسابقه به پیروزی برسیم. پس از شکست مقابل فرانسه دنبال این بودیم که بتوانیم در تیم تعادل به وجود آوریم. ما مبارزه کردیم و در این مسابقه در مقابل یک تیم قدرتمند، روحیه جنگندگی بالایی از خود نشان دادیم. ما می‌دانستیم که توانایی بالایی داریم و بسیار عالی کار کردیم. بازی بعدی برای ما دشوارتر است چون تیم مجارستان با تعداد بالایی از بازیکنانش دفاع می‌کند و این کار را برای ما سخت خواهد کرد.»

از نکات جالب در این مسابقه انتخاب گوسنس به عنوان بهترین بازیکنان زمین بود؛ در جایی که بازیکنان نامدار زیادی حضور داشتند. او در این مسابقه برای آلمان‌ها فوق‌العاده کار کرد و موفق شد با زدن یک گل و دادن یک پاس گل، نقش مهمی در این برد ارزشمند داشته باشد. گوسنس در این مسابقه گل دیگری نیز به ثمر رساند که به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

بیشتر از فوتبال