حمله هوایی اسرائیل به مواضع حماس در نوار غزه

این حمله در واکنش به ارسال دوباره بالن‌های آتش‌زا ازسوی غزه به‌ جنوب اسرائیل، انجام شد

ارتش اسرائیل اعلام کرد چند مجتمع نظامی و یک موضع پرتاب موشک متعلق به حماس را هدف قرار داده است- Mohammed Salem/ REUTERS

جنگنده‌های ارتش اسرائیل بامداد روز جمعه، ۲۸ خردادماه، در واکنش به ارسال دوباره بالن‌های آتش‌زا به جنوب آن کشور، مواضعی متعلق به حماس را در نوار غزه هدف حمله هوایی قرار دادند. 

پس از آتش‌‌بسی که از ۳۱ اردیبهشت‌ماه (۲۱ مه) به جنگ ۱۱ روزه اسرائیل و شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه پایان داد، این حملات هوایی و ارسال بالن‌های آتش‌زا، دومین درگیری جدی میان دو طرف محسوب می‌شود.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در طول روز گذشته بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به‌سمت خاک اسرائیل ارسال شدند و در پاسخ، جت‌های جنگنده به چند مجتمع نظامی و یک موضع پرتاب موشک متعلق به سازمان تروریستی حماس حمله کردند.»

بنابر این بیانیه، این حملات هوایی در شهر غزه و همچنین شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه انجام شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمی پس از این حمله‌های هوایی، شبه‌نظامیان حماس شلیک سنگین تیربارها به‌سمت اسرائیل را آغاز کردند که درپی آن، آژیرهای خطر در مناطقی از اسرائیل به صدا در آمدند.  

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی اسرائیل، پنجشنبه، سومین روزی بود که شبه‌نظامیان فلسطینی از غزه به‌سمت اسرائیل بالن آتش‌زا می‌فرستادند. این بالن‌ها ساختار ساده‌ای دارند و برای آتش زدن زمین‌های کشاورزی و بوته‌ها در نزدیکی غزه به‌کار گرفته می‌شوند.

پس از نخستین موج ارسال بالن‌های آتش‌زا به‌سمت اسرائیل در روز سه‌شنبه، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه، نیروی هوایی اسرائیل، برای نخستین‌بار پس از آتش‌بس، به مواضعی در نوار غزه حمله کرد.