فروش صدمیلیون دلاری یک فیلم پس از همه‌گیری کرونا

فروش صدمیلیون دلاری «یک مکان ساکت»؛ درام ترسناکی به کارگردانی «جان کرازینسکی» 

امیلی بلانت(چپ) و جان کرازینسکی، هنرپیشه‌های فیلم «یک مکان ساکت»- Angela Weiss / AFP

نخستین فیلمی که پس از بحران کرونا با فروش صدمیلیون دلاری رکورد زد، قسمت دوم فیلم ترسناک «یک مکان ساکت»، اثری به کارگردانی «جان کرازینسکی» است که توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم در این دوران را در جدول گیشه آمریکا به نام خود ثبت کند. فروش این فیلم از مرز صد میلیون دلار گذشته است. در این فیلم «امیلی بلانت» نیز بازی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بحران همه‌گیری کرونا صنعت سینما را با رکود روبه‌رو کرده بود. برای خیلی از دوستداران هنر و علاقه‌مندان سینما، پایان همه‌گیری در صورتی معنا پیدا می‌کرد که سینما بار دیگر مخاطبان خود را بازیابد و سالن‌های نمایش فیلم، میزبان تماشاگران شود. حالا واکسیناسیون اکثریت جمعیت ایالات متحده و بازگشت به حالت عادی زندگی، رونق دوباره سالن‌های سینما را در پی داشته است. در این میان، قسمت دوم فیلم «یک مکان ساکت» به نخستین فیلمی تبدیل شد که پس از بحران کرونا توانست بیش از صدمیلیون دلار بفروشد.

به گزارش نشریه ورایتی، میزان فروش «یک مکان ساکت - قسمت دوم» (محصول شرکت «پارامونت پیکچرز») در آخر هفته گذشته به ۱۰۸ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و ۸۰میلیون دلار در گیشه بین‌المللی رسید.

اگرچه پیش از کرونا فروش صدمیلیون دلاری یک فیلم در گیشه رقم مهمی به شمار نمی‌رفت، اما پس بحران کرونا و تعطیلی سینماها، این میزان فروش رکورد جدیدی در تاریخ سینما محسوب می‌شود؛ آن هم در شرایطی که با وجود باز شدن دوباره سینماها، هنوز گیشه‌ها رونق زیادی نیافته‌اند.

قسمت نخست «یک مکان ساکت» که آن نیز درامی هیجان‌انگیز و ترسناک است، در سال ۲۰۱۸ به نمایش عمومی درآمد و ۳۴۰ میلیون دلار فروخت. در این فیلم کرازینسکی علاوه بر کارگردانی، نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را نیز بازی می‌کند و امیلی بلانت نیز از جمله بازیگران آن است.

بیشتر از فیلم