واکنش کدخدایی به اظهارات مصلحی: «نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم»

حیدر مصلحی گفته بود به شورای نگهبان رفته و از اعضای شورا خواسته که هاشمی را رد صلاحیت کنند

عباسعلی کدخدایی، اظهارات حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، را تکذیب کرد. سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سخنان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دوران ریاست‌جمهوری محمود‌ احمدی‌نژاد، مبنی بر اینکه شورای نگهبان بر پایه گزارش و درخواست او صلاحیت هاشمی رفسنجانی را در سال ۱۳۹۲ تایید نکرده در توییتی نوشت: «شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر حیدر مصلحی در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که او در نامه‌ای به شورای نگهبان نوشته: «هزینه تایید صلاحیت آقای هاشمی از رد صلاحیت او بیشتر است.» او همچنین اعلام کرد که خود نیز به شورای نگهبان رفته و از اعضای شورا خواسته که هاشمی را رد صلاحیت کنند چون در وزارت اطلاعات به این جمع‌بندی رسیده بودند که هاشمی در انتخابات ۱۳۹۲ رای می‌آورد و رئیس‌جمهور شدن او برای «حفظ نظام خوب نیست».

پس از واکنش‌های مختلف به اظهارات مصلحی، سخنگوی شورای نگهبان گفته‌های او را تکذیب کرد و در توییتی نوشت: «آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.»