پیروزی پرگل ایران بر کامبوج: بخت صعود بیشتر شد

عراق و ایران، مدعیان اصلی صعود از گروه خود هستند و در بازی بعدی به مصاف هم خواهند رفت

بازی پر گل ایران مقابل کامبوج- عکس از فدراسیون فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خود در مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین، جمعه‌شب به دیدار برگشت با کامبوج رفت و چنان که انتظار می‌رفت، با گل‌های فراوان حریف بی‌نام و نشان خود را شکست داد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ  که در بازی قبلی بحرین را سه بر هیچ شکست داده بودند، تا پیش از این بازی با ۱۲ امتیاز پس از عراق در رده دوم گروه قرار داشتند.

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ۱۰ بر هیچ در این دیدار ۱۵ امتیازی شد و موقتا بالاتر از عراق ۱۴ امتیازی به صدر جدول گروه سوم مسابقات رفت.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی فوتبال عراق به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که در صورت پیروزی، باز جایگاه صدر جدول را از ایران پس خواهد گرفت.

در بازی رفت ایران و کامبوج که روز ۱۸ مهر  سال ۹۸ برگزار شد، ایران با نتیجه ۱۴ گل حریفش را شکست داده بود و برای حفظ امید صعود، حتما باید این بازی را هم می‌برد.

در بازی روز جمعه، در غیاب احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بسته بود و اسکوچیچ تغییرات زیادی در ترکیب تیم داده بود.

در دقیقه ۱۴ جهانبخش ایران را از روی نقطه پنالتی یک گل جلو انداخت. هشت دقیقه بعد، روی سانتر قلی‌زاده از روی نقطه کرنر، خلیل‌زاده با ضربه سر دروازه کامبوج را برای بار دوم باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دقیقه ۲۷ خط روی پاس دقیق علیرضا جهانبخش به پشت مدافعان کامبوج، مهدی طارمی گل سوم را زد  و چهار دقیقه بعد، مدافع کامبوج به اشتباه دروازه تیم خودش را باز کرد و نیمه اول با چهار گل برای ایران به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز شاگردان اسکوچیچ صاحب توپ و میدان بودند.

علیرضا جهانبخش می‌توانست روی پاس زیبای قدوس گلزنی کند که ضربه چیپ این بازیکن به بالای دروازه کامبوج رفت.

در دقیقه ۵۳ کامبوجی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی توانستند اولین شوت خود را به سمت دروازه ایران شلیک کنند که عابدزاده ضربه آن‌ها را مهار کرد.

در دقیقه ۵۶ روی پاس دقیق مهدی قائدی از جناح چپ، میلاد محمدی صاحب موقعیت شد که ضربه او از بین پاهای سوکسلا وارد دروازه کامبوج شد.

در دقیقه ۶۲ روی سانتر دقیق قدوس، مرتضی پورعلی‌گنجی با ضربه سر دروزاه کامبوج را باز کرد تا گل ششم تیم ملی ایران به ثمر برسد.

در دقیقه ۷۰ تیم ملی روی حرکت انفرادی زیبای مهدی قائدی صاحب سومین ضربه پنالتی خود شد که انصاری‌فرد با یک ضربه دقیق گل هفتم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۰ کاوه رضایی روی سانتر صادق محرمی با ضربه سر گل بعدی را زد.

در دقیقه ۸۳ مهدی قائدی روی یک حرکت انفرادی خود دروازه کامبوج را باز کرد و سرانجام در دقیقه ۸۵ روی پاس انصاری‌فرد، کاوه رضایی برای بار دهم دروازه کامبوج را باز کرد.

این دیدار در نهایت با برتری ۱۰ بر هیچ به سود ایران پایان یافت.

بیشتر از فوتبال